Polowanie na Pokemony? Warszawa, Poznań i Kraków liderami; w grze coraz więcej marek i firm

Warszawa, Poznań i Kraków – gracze Pokemon GO z tych trzech polskich miast są najbardziej aktywni w mediach społecznościowych. Jak wynika z monitoringu mediów społecznościowych przeprowadzonego przez IMM, każdego dnia Polacy ponad 10 tysięcy razy wspominają o przebojowej aplikacji.

Wcześniej, na uzbieranie takiej liczby wpisów o Pokemonach, potrzeba było ponad 2 miesięcy.

Dziennik Elbląski, 20.07.2016

Dwumiesięczna norma w jeden dzień

Trzeba złapać je wszystkie – mówią internauci i gracze z całego świata. Mobilna gra Pokemon GO, wykorzystująca geolokalizację i rzeczywistość rozszerzoną, podbiła również serca Polaków. 

Od dnia premiery pojawia się ponad 10 tysięcy polskojęzycznych komentarzy na jej temat każdego dnia – tyle samo, ile dotychczas w ciągu dwóch miesięcy. Od maja do czerwca Polacy wspomnieli o Pikachu – jednym z najbardziej rozpoznawalnych (i pożądanych w Pokemon GO) pokemonów – ok. 500 razy. Od lipca jest to dzienna liczba wzmianek.

Temat podjęła także prasa – tylko w lipcu w druku pojawiło się blisko 250 wzmianek o grze.

Najbardziej aktywni w mediach społecznościowych są gracze z Warszawy, Poznania i Krakowa. Te miasta najczęściej pojawiają się w dyskusjach o grze. Na kolejnych miejscach znajdziemy także Wrocław, Szczecin oraz Łódź.

W kontekście gry internauci często wspominali również o Sosnowcu oraz Opolu. Powód? Polacy chętnie udostępniali związane z grą ciekawostki z tych miast. Mieszkaniec Sosnowca miał zostać nocą obudzony przez poszukiwacza stworów, a w Opolu na najlepszych łowców Pokemonów czeka… praca.

 

 

Ciemna strona pokemona?

Aż 70% komentarzy w mediach społecznościowych na temat Pokemon Go ma pozytywny wydźwięk. Oznacza to, że gracze polubili tę zabawę i przychylnie wypowiadają się na jej temat.

Najczęściej chwali się jej walory rozrywkowe i możliwość spędzenia wolnego czasu na świeżym powietrzu w nowy sposób. Polscy gracze doceniają także wartość integracyjną i społecznościową gry – na Facebooku umawiają się już na wspólne spacery połączone z poszukiwaniem Pokemonów.

 

Najgłośniejsza krytyka Pokemon GO w social media w Polsce miała związek z kontrowersjami wokół możliwości gry na terenach Muzeum Auschwitz-Birkenau. Dyrekcja muzeum zaapelowała, by obszar byłego obozu koncentracyjnego został wyłączony z gry. Z podobnym problemem boryka się m.in. Muzeum Holocaustu w Waszyngtonie.

Pozostałe negatywne komentarze dotyczą jakości gry, oszustw i przestępstw z nią związanych, a także kilku kuriozów, m.in. narażania się na utratę zdrowia lub życia podczas poszukiwań wirtualnych stworów.

 

Gracze mocno zaangażowani

63% autorów komentarzy o Pokemon GO to mężczyźni. Nazwa gry najczęściej pojawia się na Twitterze – znajdziemy tam blisko 50% wszystkich komentarzy na jej temat.

 

Wzmianki o Pokemon GO są nieustannie bardzo angażujące. Dziennie, zyskują łącznie  nawet ponad 800 000 interakcji. O grze w sieci piszą wszyscy – od youtuberów przez Maffashion po serwisy TVP Info czy TVN24.

Niektóre z najbardziej angażujących publikacji związanych z Pokemon Go to m.in.: