10 mln złotych – tyle samo na komornika, co na reklamę Black Energy drink

Od czerwca do października 2013 roku FoodCare wydał niecałe 10,3 mln złotych na reklamę Black Energy drink w prasie, radio i telewizji – wynika z danych admonit (kwoty netto, bez rabatów). Tyle samo wynoszą zajęte przez komornika prawa w sporze firmy z Dariuszem Michalczewskim.

 

Od kilku miesięcy możemy obserwować spór pomiędzy firmą FoodCare oraz Dariuszem Michalczewskim. Sprawa trafiła nawet do sądu, a rozstrzygnięcie okazało się niekorzystne dla FoodCare. Zgodnie z wyrokiem firma musi wypłacić 10 mln złotych. To właśnie taką kwotę według danych admonit przeznaczono na promocję spornego napoju (kwoty netto, bez rabatów) od czerwca do października 2013. Mimo trudnej sytuacji prawnej, nie oszczędzano na promocji spornego napoju, w porównaniu z innymi markami z portfolio firmy. W tym samym czasie bowiem na promocję (popularnej w sieci) marki Frugo wydano trochę ponad 2,2 mln złotych, a na Gellwe niecałe 72,6 tys. złotych.

 

W badanym okresie na temat firmy FoodCare w kontekście komornika pojawiło się 175 wzmianek. W większości pochodziły one ze stron internetowych poświęconych biznesowi.

 

Sprawa nie wzbudziła wielkiego zainteresowania pośród internautów i nie zajęła ważnego miejsca w mediach społecznościowych. Większość wzmianek zamieszczonych na Facebooku czy Twitterze pochodziła z kont, które należały do portali czy prasy branżowej.

 

 

Małe zainteresowanie samym konfliktem Michalczewski v/s FoodCare, nie miało jednak przełożenia na ogólna liczbę wzmianek o samym bokserze czy firmie. Internauci chętnie wzmiankowali o markach należących do FoodCare – tutaj najbardziej popularne okazało się Frugo, o którym wzmiankowano ponad 3,6 tys. razy. Zainteresowanie wzbudził również najnowszy konkurs Black and Blow prowadzony w sieci Tesco.

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów” lub „admonit”) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

 

O badaniu:

Analizie poddano ponad 10,1 tysięcy ogólnodostępnych wzmianek w internecie wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy Tiger, Dariusz Michalczewski, Foodcare, Gellwe, Frugo, Fitella, Black, Foodcare w kontekście słowa komornik. Z kolei wydatki reklamowe zbadano w 30 stacjach telewizyjnych, 60 stacjach radiowych oraz 450 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów.

Pod uwagę brane były publikacje które pojawiły się między 1 czerwca a 8 listopada 2013  i reklamy, które ukazały się między 1 czerwca a 30 września 2013 roku.