72. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego w social media

W ciągu zaledwie  5 dni w internecie pojawiło się ponad 9 tysięcy polskojęzycznych publikacji na temat  Powstania Warszawskiego.

Oprócz postów zachęcających do wzięcia udziału w głównych uroczystościach, w sieci najczęściej można było znaleźć informacje dotyczące włączenia syren alarmowych w polskich miastach o godzinie 17:00, czy też o biegu Powstania Warszawskiego.

Dane z modułu analitycznego IMM pokazują, że Polacy chętnie dzielili się w mediach społecznościowych treściami związanymi z powstaniem. Udostępnienia stanowią 40% wszystkich podjętych z nimi interakcji.

Sprawa apelu pamięci, który zastąpił dotychczas odczytywany apel poległych, również była jednym z głównych wątków dyskusji na temat tegorocznych obchodów powstania. W nowym apelu znalazły się nazwiska niektórych ofiar katastrofy smoleńskiej. Związane z tym różnice zdań było widać także w internetowych komentarzach. Jedną z najbardziej angażujących publikacji był facebookowy post portalu NaTemat.pl, na których w ciągu zaledwie kilku godzin internauci zareagowali ponad 2 tysiące razy. Chodziło o odmowę przez część powstańców udziału w spotkaniu z prezydentem Andrzejem Dudą w związku ze sprawą apelu.

Wśród publikacji dotyczących Powstania dostrzec można wzmianki o Lechu Kaczyńskim w kontekście wyczytania jego nazwiska wraz z innymi ofiarami katastrofy smoleńskiej podczas apelu pamięci.

 


 

Program obchodów 72. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego podzielił internautów. Pomimo znacznej liczby publikacji o pozytywnym zabarwieniu emocjonalnym, niewiele brakuje, aby te negatywne je zrównoważyły w skali wszystkich zabarwionych emocjonalnie wzmianek.

 

Szacunek powstańcom Polacy wyrażają także poprzez komentarze w social media. „Powstanie Warszawskie to jedno z najważniejszych i najbardziej tragicznych doświadczeń stolicy. Jesteśmy dumni z pamięci o poległych w Powstaniu, o waleczności jego mieszkańców” – można przeczytać w poście jednego z użytkowników Facebooka. „Brawo, #Powstańcy, to Wasze święto i nikt nie miał prawa go popsuć. Większość Polaków jest z Wami! #powstanie #powstaniewarszawskie” – dodaje internautka na Twitterze.

O badaniu:

Badanie oparto o dane z monitoringu internetu i mediów społecznościowych. Monitoring przeprowadzono w okresie 25.07.2016 do 29.07.2016. Monitorowano takie hasła jak: „Powstanie Warszawskie”, „PW44”, „Powstanie1944”.  Analizę wykonano w Module Analitycznym IMM. Raport został przeprowadzony na zlecenie Radia Kolor.

Autor: Konrad Wróbel, Asystent ds. PR, IMM

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg