78. urodziny ZUS, czyli solenizantowi mogło być przykro

75. urodziny ZUS nie wzbudziły zainteresowania władz państwa, ale zostały odnotowane przez media. Z kolei 78. rocznica powołania ZUSu nie wzbudziła już niemal żadnego zainteresowania mediów. Kilka artykułów w Internecie wygenerowało kilkadziesiąt komentarzy internautów z czego „rychłej śmierci życzę jubilatowi” należy do delikatniejszych. Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media z okazji 78. urodzin ZUSu przyjrzał się popularności tej instytucji w internecie.

W ciągu 24 dni października o ZUSie napisano w internecie 10,9 tyś. razy. W okresie styczeń – wrzesień publikacji było prawie 96 tyś. O urodzinach ZUSu napisano kilka razy: na podstronach internetowego wydania Gazety Wyborczej – wyborcza.pl czy wyborcza.biz, w portalu nysa24.pl, wykop.pl i czytaj.info. Na Facebooku odnotowano dwa posty rocznicowe, w tym jeden stanowiący udostępnienie artykułu przez Gazetę Wyborczą.

ZUS na co dzień

Trudno zliczyć, w jak wielu kontekstach pojawia się ta instytucja: zasiłki, renty, emerytury, zaświadczenia z ZUS potrzebne w bankach, urzędach, do prowadzenia własnej działalności… Z opinii internautów wynika, że niewiele jest spraw, które można w Polsce załatwić oraz form działalności, w których można sobie poradzić bez takiego czy innego papierka z tej instytucji. Sporo znaleźć można postów wyrażających niechęć lub wątpliwości wobec kontaktów z ZUSem. Często pisze się obawach przed utratą zasiłków czy rent oraz o obawie przed zmaganiami z ZUSem, która powstrzymuje potencjalnych przedsiębiorców. W analizowanych materiałach tylko z października ponad 1,3 tys. razy pojawił się temat L4 – nieraz w kontekście zwolnień chorobowych, w których zasadność internauci wątpią i sugerują dokładniejsze kontrole ZUS.

…i od święta

„Urodziny ZUS” stały się inspiracją dla czytelników internetowego wydania Gazety Wyborczej – pod artykułem na ten temat pojawiło się 60 komentarzy. A niech no tylko ktos sprobuje zaspiewac „sto lat”… – groźnie stwierdza jeden z internautów w konwencji urodzinowej. Zyczenia urodzinowe dla was oszusci, zlodzieje i szachraje J– komentuje inny czytelnik i nie jest w tym odosobniony: Żeby go szlag trafił. Największa mafijna piramida finansowa dbająca jedynie o urzędników. Oprócz życzeń pod adresem ZUSu znaleźć można w komentarzach dyskusję na temat pracowników tej instytucji: pewna internautka informuje, że pracuje w ZUSie od lat, przedstawia swoje zarobki, w celu okazania, że wbrew nienawistnym opiniom nie są one wysokie, jednak jej post wywołał negatywny odzew. Na korzyść dla ZUSu wypada porównania z OFE, przeprowadzone przez jednego z forowiczów: ZUS to jedna z najbardziej uczciwych instytucji. Nigdy nie obiecywała emerytury na Bermudach, jej prezes zarabia niezbyt dużo, pracownicy również. Przeciwieństwem są OFE. Obiecywały bardzo dużo – och emerytura na Bermudach to standard, prezesi zarabiają koszmarnie dużo i pracownicy również. A wyniki OFE??? Złe, chociaż są takie, które mają i bardzo złe.

 

Kontaktów z ZUSem życzymy nieprzyjaciołom

Internauci odrobinę sobie przeczą, życząc ZUSowi śmierci, a jednocześnie nieprzyjaciołom – ZUSu. Najchętniej wiedzieliby okrutne efekty działalności tej instytucji u nieuczciwych pracodawców, współpracowników na przedłużających się i podejrzanych zwolnieniach. „ZUS powinien się zainteresować’ w wielu komentarzach wygląda jak najgroźniejsza klątwa. Tym ciekawszy w tym kontekście wydaje się fakt, że to „ucieleśnienie zła” miewa tak uczłowieczające dni jak urodziny.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg