LETNIA OFENSYWA FACEBOOKA

Lato w pełni jednak pracownicy portalu społecznościowego Facebook nie mają wakacji. Coraz częściej słyszymy o „nowych” rozwiązaniach i funkcjonalnościach, które mają zostać udostępnione już niebawem.

Jedną z propozycji jest wprowadzenie do serwisu reklam wideo. Pomysł może i nie innowacyjny ani zaskakujący, ale ma przynieść już w pierwszym roku funkcjonowania prawie miliard dolarów zysku. Mimo, iż jest to tylko niewielka część wydatków na reklamę telewizyjną w Stanach Zjednoczonych, to gra jest warta wysiłku. Prognozuje się, że w 2020 roku przychody wzrosną ponad sześciokrotnie! Warto obserwować rozwój sytuacji, szczególnie kiedy rozpocznie się  prawdziwa walka pomiędzy Facebookiem a YouTubem.

Facebook wychodzi również naprzeciw oczekiwaniom marketerów. W fazie testów jest obecnie funkcja Trending topics. Również i to rozwiązanie nie jest samo w sobie innowacyjne (znamy je już z Twittera), jednak z pewnością będzie bardzo pomocnym narzędziem w prowadzeniu kampanii reklamowych i komunikacyjnych. Trending topics daje możliwość sprawdzenia najpopularniejszych tematów poruszanych przez użytkowników portalu. Trending topics otwiera wiele możliwości dla marek i firm działających na Facebooku. Po pierwsze pozwoli kreować tematy poruszane przez użytkowników. Będzie stanowił inspirację do tworzenia treści angażujących. Można podejrzewać, że również w przyszłości pojawi się możliwość promowania treści znajdujących się na liście Trending topics. Facebook nie ogłosił jeszcze kiedy udostępni tę funkcję użytkownikom. Jednak jeśli będzie tak jak w przypadku hashtagów, możemy się jej spodziewać całkiem niedługo.

Na kilku frontach ofensywa trwa, są też takie na których konieczna jest defensywa. Niewielkiego dopracowania wymagają np. zabezpieczenia portalu. Obrotny użytkownik Facebooka odkrył niedawno lukę pozwalająca na publikowanie treści na tzw. ścianie niezależnie od ustawień prywatności użytkownika. Odkrycie zgłosił do działu Bug Bounty, licząc w zamian na gratyfikację. Niestety inżynierowie Facebooka stwierdzili, że nie jest to błąd. Rozeźlony Palestyńczyk postanowił udowodnić swoją rację publikując post na ścianie…Marka Zuckerberga! Przeprosił, że łamie jego prywatność i wyjaśnił jak funkcjonuje luka. Niestety w zamian nie otrzymał oczekiwanej nagrody, za to jego konto zostało zablokowane za łamanie regulaminu portalu. Niestety Palestyńczyk w odpowiedzi stwierdził, że kolejne luki zgłaszał będzie…hakerom.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg