Facebook w prasie, prasa na Facebooku

KRRiT robiła podchody do zakazu promowania portali społecznościowych w radiu i telewizji, a tymczasem europejska prasa żyje w intensywnej relacji symbiozy z mediami społecznościowymi.

Media społecznościowe są dla tradycyjnej prasy zarazem zagrożeniem, źródłem informacji i tematem. Firma Press Index zbadała prawie 10 tys. europejskich tytułów prasowych pod kątem wzmianek o mediach społecznościowych. Facebook pojawił się w 32% gazet, a Twitter w 24%. Jeśli chodzi o prasę regionalną, to o Facebooku pisało prawie 60% tytułów, a o Twitterze 55%. Z kolei Linkedin był tematem lub źródłem informacji dla 40% prasy branżowej.

Autorzy badania wyciągają z tego interesujące wnioski: nie tylko media społecznościowe nie grożą prasie, ale być może w ogóle nie ma między nimi opozycji. Tutaj podpierają się badaniami trendów tematycznych na Twitterze, które ujawniły, że popularne tweety to przede wszystkim newsy pochodzące z tradycyjnych mediów. Media społecznościowe cytują prasę, prasa cytuje media społecznościowe… i wszyscy mają udział w zyskach?

Media tradycyjne i społecznościowe są wrogami, czy nie? Jak myślicie?

 


Podany przeze mnie link do badań Press Index prowadzi do francuskiego bloga firmy. Dla osób nie francuskojęzycznych podaję też linka do wersji angielskiej bloga Press Index. Jednak w wersji angielskiej wyniki liczbowe, choć podobne, dotyczą nie całej Europy, tylko przede wszystkim Wielkiej Brytanii, a już angielski tekst pod wykresami mówi zupełnie o czym innym niż francuski.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg