Twitter – wiele hałasu, niewielu użytkowników
Twitter – 92 proc. Amerykanów słyszało o tym serwisie, a 8 proc. kiedykolwiek z niego korzystało – wynika z badań przeprowadzonych przez Arbitron i Edison Research – informuje eMarketer. Badania pokazały również, że chociaż „świadomość” Twittera wzrosła obecnie o 5 punktów procentowych w stosunku do zeszłorocznego wyniku, to liczba użytkowników w tym samym czasie zwiększyła się tylko o 1 punkt procentowy.
eMarketer szacuje również, że tylko 11 proc. amerykańskich użytkowników Internetu skorzysta z Twittera przynajmniej raz w miesiącu.
Ale stacje telewizyjne chętnie korzystają z pomocy sieci społecznościowych, w tym również Twittera, żeby zwiększyć zainteresowanie swoimi programami. „Social media has allowed us to have a voice in interactivity, in that we can be part of the conversation while it’s all happening” – mówi George Schweizer, szef marketingu sieci CBS portalowi eMarketer. Dlatego też wiele gwiazd CBS ma konta na Twitterze i aktywnie z nich korzysta. Schweizer w komentarzu dla portalu eMarketer podkreśla jednak, że nie ma jeszcze skutecznego sposobu na powiązanie liczby Tweetów, nowych fanów i oglądalności.
O fenomenie Twittera wypowiedział się również Brian Solis w artykule „The Twitter Paradox” na na swoim blogu. Solis pisze: „But even at this moment, Twitter has a model it can sell against. Since the launch of its Promoted products line, Twitter has worked with 600 advertisers on 6,000 campaigns.”
Można przypuszczać, że popularność, a w zasadzie znajomość serwisu Twitter w Stanach wynika z lansowania go przez celebrytów. Najpopularniejsi użytkownicy Twittera to między innymi aktorska para Ashton Kutcher i Demi Moor, dziennikarka prowadząca popularny talk show – Oprah Winfrey, piosenkarze – celebryci: Lady Gaga, Justin Biber, Britney Spears, sportowcy: Shaquille O’Neill, Andy Murray, Michael Phelps, Lance Armstrong, politycy: Barack Obama, All Gore, John McCain.
I chociaż najpopularniejsi użytkownicy Twittera mają miliony śledzących, to jak informuje Ogilvy Public Relations Worldwide i Georgetown University’s Center, Amerykanie w wieku od 18 do 29 cenią sobie jako najważniejsze źródła informacji rodzinę (48 proc. wskazań), przyjaciół (46 proc. wskazań) i telewizję ( 45 proc.).
Źródło:
Twitter Awareness vs. Usage Problem, eMarketer.com, 10.06.2010
Case Study: Using TV Star Tweets to Engage Users, eMarketer.com, 13.06.2010
B. Solis, The Twitter Paradox, briansolis.com, 10.06.2010
Ogivly Public Relations Worldwide, Personal Word-of-Mouth, George Town University, TV Still Inform Cause Engagement Most Among Generation Y, http://csic.georgetown.edu/