Upadek tabloidu? A Newsweek dokleja głowy księżnej Diany

Słucham wieści na temat zamknięcia News of The World, pozycji prasowej typu tabloid obecnej w sprzedaży od 168 lat. Mogłabym napisać o tym, czy zamknięcie brukowca było według mnie: kozłem ofiarnym Murdocha, „czystą zagrywką pijarowską”, karą zbiorową za niecne występki reporterów, decyzją polityczną czy wreszcie pozytywnym przełomem w mediach. Wolę skupić się za to na tym, jak efektownie amerykański Newsweek dokleja głowę nieżyjącej księżnej Diany, dzięki czemu równowaga na rynku wydawniczym została zachowana:

Aha, dokleił też urządzenie z wyeksponowanym popularnym owocem:

Źródło: www.newsweek.com

Photo Illustration by R. Mutt Studios for Newsweek;

Source Photo: Tim Graham / Getty Images

Gratulacje dla mistrza fotoszopa, za subtelne doklejenie głowy do korpusu i to coś na głowie. No i chwila refleksji: kiedyś fotoszop służył do odmładzania. A sama treść publikacji o pięćdziesięcioletniej Dianie – może idea była OK- a wyszło tylko słabo. Zresztą zobaczcie , przeczytajcie i oceńcie sami.

Nie wczytywałam się w dyskusje, które rozpoczęto na ten temat w social-sferze. Wnoszę, że nie był to dla Newsweeka wizerunkowy strzał w dziesiątkę. Ale szum medialny jest, może o to też chodziło. Na to, co zrobił amerykański Newsweek ręką swojej naczelnej jest pasujące określenie: „spooky”. Zaznaczam, że Newsweek  w Stanach też jest pismem tzw. opiniotwórczym, ale ta okładka nie ma nic wspólnego z zamysłem okładek, które znamy w Polsce np. z tygodnika Wprost. Chociaż publikacja o Dianie „opinie” tworzy. Np. na pierwszej stronie wyników wyszukiwania: same negatywne.

Jasne, że nie chodzi mi wyłącznie o groteskowe grafiki, a bardziej temat tabloidyzacji mediów. Ale o tym może w następnym wpisie.

A o tygodniku (czy już tygodnikach ?) Wprost pisze właśnie Magdalena Popielewicz.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg