Jak polskie stacje radiowe radzą sobie na Facebooku?

Redakcje mediów tradycyjnych chętnie wykorzystują Facebooka w komunikacji ze swoimi czytelnikami, słuchaczami i widzami. Profile na tym portalu gromadzą rzesze fanów, którzy czytają i komentują najnowsze doniesienia ze swoich ulubionych mediów. Dzielą się również interesującymi informacjami ze swoimi znajomymi.

W kwietniu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zasugerowała publicznym stacjom radiowym i telewizyjnym ograniczenie wykorzystywania (reklamowania) posiadanych sieci społecznościowych w prowadzonych programach. Mimo to, publiczne media zachowały swoje profile i aktywnie z nich korzystają. Trzeci Program Polskiego Radia poinformował na swojej stronie internetowej, że ma już 60 tys. fanów na Facebooku. Znalazł się tym samym, zgodnie ze statystykami Socialbakers, na 18 miejscu wśród polskich mediów na Facebooku.

Pierwsze miejsce w zestawieniu polskich mediów obecnych na Facebooku niepodzielnie zajmuje Radio ESKA, które zachwyciło jury tegorocznych Media Trendów swoją społecznościową komunikacją i otrzymało dwa wyróżnienia. Radio ESKA ma 445 470 fanów. Kolejne miejsce wśród stacji radiowych zajmuje ESKA Rock, która ma 162 414 fanów, następne jest Radio ZET – 123 112 fanów. Kolejne w rankingu jest RMF FM z 71 550 fanami. Następny jest wspomniany Trzeci Program Polskiego Radia z 60 700 fanami. Za Trójką plasują się Chili ZET (58 507 fanów), Antyradio (56 641), Planeta FM (53 756), Radio TOK FM (26 142) i Radio Złote Przeboje 17 232. Poza pierwszą dziesiątką znalazły się: Radio PiN (14 849), Program 1 Polskiego Radia (14 824), Radio Plus (4 202).

Źródło:
http://www.socialbakers.com/facebook-pages/media/
ag, 60 tysięcy fanów Trojki na Facebooku, www.polskieradio.pl, 28.07.2011