Kolejne aresztowania w wyniku aktywności w mediach społecznościowych

Dwa tygodnie temu pisałam o wyrokach jakie zapadły w sprawach osób biorących udział w londyńskich zamieszkach. Wówczas za podżeganie do zamieszek za pośrednictwem wiadomości publikowanych w mediach społecznościowych zapadły kilkuletnie wyroki. W tym tygodniu mieszkańców meksykańskiego miasta Veracruz przeraziła wiadomość o tym, że dzieci są porywane ze szkół przez uzbrojonych bandytów – poinformował serwis huffingtonpost.com. Informacje opublikował na Twitterze nauczyciel, Gilberto Martinez Vera oraz niezależnie Maria de Jesus Bravo Pagola była nauczycielka, obecnie dziennikarka radiowa. Obojgu grozi 30-letnia kara więzienia za terroryzm i sabotaż. Obrońca Martineza Vera’y twierdzi, że ten powtórzył tylko informację, o której mówili inni. Maria de Jesus Bravo Pagola stwierdziła natomiast, że przekazała tę wiadomość tylko swoim przyjaciołom i śledzącym ją na Twitterze.

Władze podejrzewają, że panika, która wybuchła w mieście i doprowadziła do 26 wypadków samochodowych była wywołana przez wiadomość na Twitterze na temat ataków na szkoły. Panikę podsyciły natomiast wcześniejsze walki handlarzy narkotyków, które miały miejsce na przedmieściach Veracruz.

Raul Trejo, przedstawiciel Narodowego Uniwersytetu Meksykańskiego, powiedział huffingtonpost.com, że „oskarżenie o terroryzm jest w tym wypadku niepewne”, ale jest to przypadek „bardzo nieostrożnego używania Twittera”. Trejo stwierdził również, że Twitter był już wcześniej używany przez dilerów narkotykowych do wywoływania paniki. Ludzie wierzą w niepotwierdzone przez władze informacje rozpowszechniane za pośrednictwem Twittera o aktach przemocy, z powodu braku bezpieczeństwa publicznego – mówi Trejo redakcji HuffingtonPost.

Jeżeli w tej sprawie zapadnie wyrok skazujący, będzie to najprawdopodobniej najdotkliwsza kara wydana do tej pory w wyniku opublikowania wpisu na Twitterze.

Źródło:

Mexico: Two Face 30 Years in Prison for Tweets, huffingtonpost.com, 04.09.2011

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg