CSR nie tylko na papierze!

O tym, że CSR (Corporate Sosial Responsibility) stanowi bardzo ważny element działalności przedsiębiorstw nie trzeba już nikogo przekonywać. O popularności tej idei świadczy również ilość rankingów i  konkursów przeprowadzanych każdego roku.

Rankingi

Jak zmierzyć rzeczywistość? Przed takim wyzwaniem stają wszyscy, którzy chcą ocenić  wielkość i jakość działań podejmowanych w ramach CSR. Przecież nie jest tak, że osoby tworzące ranking – z pewnością grono fachowców, robi to tylko na podstawie własnych preferencji. W rzeczywistości przygotowywane są rozbudowane ankiety i kwestionariusze pozwalające uczciwie ocenić działania wszystkich podmiotów. Tym sposobem powstaje duża część rankingów CSR. Jedno z ciekawszych takich zestawień przedstawia tygodnik Polityka – „Listę 500 Polityki”, w ramach której przyznawane są złote, srebrne i białe listki. Tylko 15 przedsiębiorstw otrzymuje najbardziej prestiżowy złoty listek. Oznacza to, że w swojej działalności kierują się zasadami zawartymi w normie ISO 26000. Srebrny listek otrzymują firmy w mniejszym stopniu zaangażowane w realizację wspomnianej normy, a biały pozostali, którzy wypełnili ankiety. Autorzy raportu Polityki podkreślają, że z roku na rok jest coraz lepiej, a firmy poprawiają swoje pozycje w rankingu.

Także Forum Odpowiedzialnego Biznesu co roku przygotowuje ranking odpowiedzialnych firm. Znajduje się w nim 65 przedsiębiorstw, wyłonionych po przeanalizowaniu odpowiedzi w specjalnie przygotowanych ankietach. Autorzy raportu wskazują, że w obecnych czasach CSR jest sposobem firm na radzenie sobie z kryzysem.

Konkursy

Mnogość konkursów związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu zaskakuje. Co ciekawe organizowane są one dwutorowo. Po pierwsze dla firm, które są nagradzane za swoją działalność, ale też przez firmy, które aktywizują licealistów i studentów do poszerzania wiedzy o CSR.

Dwa ciekawe konkursy organizowane są przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W pierwszym z nich przyznawane są nagrody za najlepiej sporządzone „Raporty społeczne”. Tutaj celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania społecznego oraz przedstawienie dobrych praktyk w tym zakresie. Drugi to „Pióro odpowiedzialności”, w którym nagradzani są dziennikarze propagujący w mediach ideę społecznej odpowiedzialności biznesu. W ostatniej edycji zgłoszono 55 artykułów do konkursu.

Konkurs ogłosiła również Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Jego celem jest „zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu”. Skierowany jest głównie do sektora prywatnego. W 2013 roku wpłynęło 108 projektów z 14 województw. Suma wszystkich wniosków w bieżącym roku wyniosła ponad 7,7 mln. złotych.

Kolejny przykład – regionalny, to „Lubuskie perły”. Konkurs jest częścią większego projektu „Działaj Odpowiedzialnie! – promocja społecznej odpowiedzialności biznesu w województwie lubuskim”. Konkurs adresowany jest do mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw i właśnie w tych 4 kategoriach wyłaniani są zwycięzcy.

Prowadzonym od wielu lat konkursem jest „Dobroczyńca Roku”. Jego celem jest zmotywowanie polskich firm do prowadzenia działalności zaangażowanej społecznie. Oceniane są m.in. działania na rzecz ekologii i ochrony środowiska, przeciwdziałanie wykluczeniu czy wspieranie rozwoju społeczeństwa obywatelskiego. Co roku wybierane są przedsiębiorstwa, które w swojej działalności kierują się wysokimi standardami w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu.

Konkursy organizowane są również na styku nauki i biznesu. Firmy prowadzą konkursy dla licealistów i studentów. Przykładem jest „Verba Veritatis”, organizowana przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych oraz Akademia Leona Koźmińskiego. Konkurs wygrywa osoba, która napisze najlepszą pracę z zakresu etyki biznesu. Bardzo popularnym konkursem jest również „As biznesu”. Prowadzony jest od wielu lat i wciąż cieszy się znacznym zainteresowaniem. Celem konkursu jest rozpowszechnianie wiedzy o CSR pośród młodzieży szkolnej i studentów.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg