Wszystko się kończy tylko nie „Moda na sukces”!
Dzisiaj mija dokładnie 19 lat odkąd „Moda na sukces” gości na naszych ekranach. W związku z tym faktem Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, czy serial budzi zainteresowanie polskich internautów. Od początku roku w sieci pojawiło się prawie 5,6 tys. wzmianek o serialu. Nie jest to wysoki wynik, bo w analogicznym czasie na temat serialu „M jak miłość” pojawiło się prawie 19 tys. informacji i komentarzy. Znaczny spadek zainteresowania „Modą na sukces” nastąpił wraz z nadejściem wakacji. Prawdopodobnie jest on związany z wakacyjną przerwą w emisji (od 29 maja) … zatem czy mamy tu do czynienia z sytuacją typu „nie śledzę, ale wiem o co chodzi”?
IMM zbadał aktywność fanów serialu na Facebook’u. Amerykański fanpage „Mody na sukces” (oryginalnie The Bold and The Beautiful) ma ponad 319,5 tys. fanów. Polski odpowiednik o najwyższej liczbie fanów ma niecałe 1,1 tys. lubiących, ale to i tak nic nie znaczy, ponieważ fanpage jest martwy od ponad dwóch lat. Dla porównania wspomniane wcześniej „M jak miłość” może pochwalić się prawie 226,7 tys. fanów oraz regularną aktywnością w ramach profilu.
Analizując wpisy i komentarze internautów dotyczące serialu można zauważyć, że dyskusja przeniosła się na fora i blogi dotyczące mediów i telewizji. Poza dyskusjami o fabule, internauci na podstawie serialu komentowali m.in. …piłkę nożną!
„Moda na sukces” stała się również dla internautów synonimem czegoś co się nie kończy.
Pierwszy odcinek serialu został wyemitowany w Polsce dokładnie 05.09.1994 roku. W USA emisja rozpoczęła się w 1987 roku i do tej pory powstało 6649 odcinków, podzielonych na 26 serii. W Polsce emitowany jest obecnie 5847 odcinek. Możemy być pewni, że chociaż jeden Polak widział je wszystkie – Stanisław Olejniczak, który jest lektorem od 1 odcinka!
O badaniu:
Analizę wykonano na podstawie 5595 publikacji z polskojęzycznej części internetu wraz z ogólnodostępnymi wpisami w mediach społecznościowych, w których pojawiły się informacje na temat serialu „Moda na sukces”. Pod uwagę brane były publikacje, które ukazały się między 1 stycznia, a 31 sierpnia 2013 roku.