„Atlas kotów” w trendach
Część Twitterowiczów musiała się mocno zdziwić, widząc w piątek wśród trendujących hasztagów #AtlasKotów. Ten temat szybko rozgościł się na Twitterze oraz innych platformach społecznościowych, więc IMM zbadał weekendową dynamikę dyskusji.
Przez cały weekend (24-26 listopada 2017) w internecie i mediach społecznościowych pojawiło się niemal 15 tysięcy publikacji zawierających wzmianki o Atlasie kotów. Nie była to jednak oznaka nagłego zainteresowania samymi futrzakami, ale odpowiedź na wydarzenia w sejmie – uwagę mediów zwrócił Jarosław Kaczyński, który czytał książkę o kotach podczas piątkowych obrad.
Sytuacja wywołała falę komentarzy w mediach społecznościowych – swój szczyt osiągnęła w sobotę, by szybko wygasnąć następnego dnia. Najwięcej postów opublikowano na Twitterze, gdzie znalazło się 85 proc. wszystkich publikacji. Dalej w tym zestawieniu źródeł dyskusji można wyróżnić Facebook (9 proc.) oraz portale internetowe (4 proc.). Wszystkie publikacje wywołały niemal 1,2 mln interakcji, z czego największą część – aż 91 proc. – stanowiły udostępnienia, co zgadza się z zachowaniem charakterystycznym dla użytkowników Twittera.
Wśród najbardziej angażujących postów w mediach społecznościowych znalazły się m.in. instagramowe wpisy Karoliny Korwin Piotrowskiej oraz TVN24. Natomiast na trzecim miejscu pod tym względem jest post z oficjalnej strony Prawa i Sprawiedliwości na Facebooku – z informacją, że podpisany przez Kaczyńskiego egzemplarz Atlasu kotów został przekazany na aukcję na rzecz Krakowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami.
Oby ta medialna sytuacja obróciła się w dłuższej perspektywie na korzyść głównego bohatera czyli kotów 🙂
Raport IMM na podstawie danych z monitoringu internetu oraz mediów społecznościowych w okresie od 24 do 26 listopada 2016 roku pod kątem hasła „atlas kotów”.
kontakt dla mediów:
Magdalena Pawłowska
tel. (+48 22) 378 37 50
Instytut Monitorowania Mediów