III edycja PRaktykuj za granicą!
6 lutego 2006 roku rozpoczęła się trzecia edycja konkursu public relations „PRaktykuj za granicą”, organizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Mogą w nim uczestniczyć studenci kierunków związanych z PR i komunikacją społeczną. Ich zadaniem będzie stworzenie projektu strategii komunikacyjnej dla projektów Amnesty International – dla projektu edukacyjnego Amnesty International PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA – DZIAŁANIE oraz strategii komunikacji dla polskiej sekcji Amnesty International. Na najlepszych czekają trzy staże w biurach agencji PR Fleishman-Hillard w Londynie, Dublinie i Brukseli. Przeloty do miejsc odbywania praktyk ufundowały linie Centralwings, a nagrody pieniężne zapewnia organizator konkursu, IMM.
Głównym celem trzeciej edycji konkursu public relations „PRaktykuj za granicą” jest wsparcie Amnesty International i promowanie działań związanych z ochroną praw człowieka. Prace zostaną ocenione przez jury w składzie: Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, dr Jacek Warchala, wykładowca Uniwersytetu Śląskiego, Mirella Panek, rzeczniczka Amnesty International i Anna Sanowska, Dyrektor Marketingu i PR Instytutu Monitorowania Mediów.
„PRaktykuj za granicą” składa się z trzech etapów. W pierwszym, który potrwa do końca marca 2006, uczestnicy będą mogli rejestrować się i składać projekty prac. Rozstrzygnięcie „PRaktykuj za granicą” nastąpi w czerwcu 2006 roku.
Konkurs Instytutu Monitorowania Mediów wspiera patronatem Polskie Stowarzyszenie Public Relations i EUPRERA (European Public Relations Education & Reasearch Association). Partnerami konkursu są organizacje studenckie AIESEC, AEGEE Gdańsk i AEGEE Lublin, imPRess i Progress, a także hotel Hyatt i agencja reklamowa GRAF. Patroni medialni projektu to: Rzeczpospolita, Radio PiN, Press, PRoto.pl, Dlaczego, Semestr, Eurostudent i wortal Kariera.
Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie www.instytut.com.pl/konkurs.
I edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana w roku akademickim 2003/2004. Zadanie konkursowe polegało na opracowaniu strategii komunikacji dla jednego z programów prowadzonych przez Polską Akcję Humanitarną. W roku 2005 trwała II edycja konkursu, w której partnerem społecznym była Fundacja Komunikacji Społecznej. Jak dotąd, laureaci „PRaktykuj za granicą” wyjechali na praktyki do Berlina, Monachium, Mediolanu i Londynu. Przedsięwzięcie IMM zostało wyróżnione w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce w 2004 roku. 100 dobrych przykładów”.