TVN24 coraz bliżej podium

Od 1 do 31 grudnia na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów  przeanalizował 6703 przekazów mediowych. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 8458 razy (3531 razy w prasie, 3283 w telewizji i 1644 w radiu).

Chociaż w grudniu częstotliwość cytowania mediów ogólnie spadła, to był to sprzyjający czas dla informacyjnej stacji TVN24, która awansowała w zestawieniu aż o pięć miejsc, zostawiając daleko w tyle pozostałe media elektroniczne. 

Liczba powołań na informacje w czołowych dziennikach jest dość zbliżona, lecz zwycięstwo w rankingu należy do „Dziennika” (1187 cytowań). Zaraz za nim uplasowała się „Gazeta Wyborcza”, cytowana 1162 razy. Trzecie miejsce na podium należy do „Rzeczpospolitej” (1144). Wygląda na to, że dziennik „Polska” na dobre zadomowił się na czwartym miejscu zestawienia z wynikiem 596 cytowań. Tak dobry rezultat zawdzięcza powołaniom m.in. na głośną publikację o skandalu w domu opieki. Został on opisany w najczęściej cytowanym w grudniu artykule pt. „Piekło starców z Radości”, a jego autorem jest Krzysztof Kowalczyk. 

Tabela 1. Autorzy najczęściej cytowanych publikacji w grudniu

Tygodnik „Wprost” znalazł się na piątym miejscu, cytowany 352 razy. Na doniesienia „Newsweeka” inne media powoływały się 296 razy. 

Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową pozostaje RMF FM (185 cytowań, 13. miejsce), przed Radiem ZET (152 – 14. miejsce). Oprócz TVN24 w rankingu nie znalazła się żadna stacja telewizyjna.

Najczęściej cytowanym dziennikiem biznesowo-ekonomicznym jest od początku roku „Gazeta Prawna” (228 powołań, 10. miejsce). „Super Express” wyprzedził „Fakt”. Podobnie jak w zeszłym miesiącu ranking zamyka portal Onet.pl (117).  

Co ciekawe w po raz pierwszy media powoływały się częściej na doniesienia innych mediów w temacie ekonomia, rynek, finanse niż polityka polska – zapewne dlatego, że koniec roku sprzyja podsumowaniom finansowym. Natomiast wiodącymi tematami szczegółowymi powołań były w badanym okresie: dalszy ciąg konfliktów w PiS-ie, nowe ustalenia dotyczące strzelaniny w Afganistanie, ujawnienie przez jeden z dzienników skandalu w domu opieki, dalsze losy śledztwa w sprawie samobójstwa B. Blidy, ujawnienie nacisków politycznych na dziennikarzy w Telewizji Polskiej, afera z listą leków refundowanych oraz afera korupcyjna na Helu, w którą była zamieszana posłanka PO. 

Najwięcej cytatów z prasy regionalnej i lokalnej pochodziło z woj. mazowieckiego („Życie Warszawy”, 235), śląskiego („Dziennik Zachodni”, 15) oraz małopolskiego („Gazeta Krakowska”, 11).


W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ponad 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych. Raport grudniowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty. Aby otrzymać pełną lub sprofilowaną wersję raportu, prosimy o kontakt:
k.ewert@instytut.com.pl

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 800 tytułów prasowych, 73 stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg