Media elektroniczne często cytowane

Od 1 do 31 stycznia na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 8746 przekazów mediowych. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 11198 razy, z czego 7393 publikacji  (prasowych, radiowych i telewizyjnych) nie miało charakteru przeglądu prasy.

Od stycznia br. ranking „Najbardziej opiniotwórczych mediów” jest opracowywany na podstawie przekazów nie będących przeglądami prasy. Do raportu są kwalifikowane publikacje odwołujące się do artykułów, wypowiedzi, stwierdzeń, które pojawiły się na łamach bądź antenie innego medium, pod warunkiem, że nie są omawiane w kontekście przeglądu mediów.

Z analizy tych materiałów wynika, że w styczniu, podobnie jak w grudniu, najczęściej cytowany był Dziennik – 992 razy – dzięki powołaniom w tematach, takich jak: konflikt prezydent-premier, kontrowersje wokół WSI oraz ekonomia, rynek i finanse. Również najczęściej cytowane artykuły w styczniu pochodzą z Dziennika. Media odnosiły się do opublikowanych przez Dziennik stenogramów z posiedzenia Rady Gabinetowej dotyczącej sytuacji w służbie zdrowia („Za zamkniętymi drzwiami”) oraz do tekstu Michała Majewskiego i Pawła Reszki „WSI nazwała Kowala Pallad”.

 

Wykres 1. Najczęściej cytowane media w styczniu 2008 r.

Drugie miejsce na podium należy do Rzeczpospolitej, której wynik to 983 powołania. Na trzeciej lokacie uplasowała się Gazeta Wyborcza, cytowana 789 razy.

Na kolejnych miejscach rankingu obserwujemy ciekawe zmiany. Stacja TVN24 awansowała na czwartą pozycję (397), a dziennik Polska spadł na 10. miejsce. Z zajmującym piątą lokatę tygodnikiem Wprost (388) ostro rywalizuje Newsweek (346). Radio ZET zdetronizowało dotychczasowego lidera wśród stacji radiowych – RMF FM, różnicą 12 cytatów. Jedyny w zestawieniu portal Onet.pl awansował z 15. na 9. miejsce z wynikiem 187 cytowań. 140 powołań poza przeglądami prasy na doniesienia Super Expressu zagwarantowały mu 12. miejsce w rankingu. Fakt nie znalazł się w pierwszej piętnastce.

Najczęściej cytowanym dziennikiem biznesowo-ekonomicznym jest Gazeta Prawna (167 powołań, 11. miejsce). Na publikacje Pulsu Biznesu inne media powoływały się w styczniu 124 razy. 
Na 14. pozycji w zestawieniu pojawiło się radio TOK FM, cytowane 108 razy. Ranking zamyka druga stacja telewizyjna – TVN (106).

Tabela 1. Najczęściej cytowane publikacje w styczniu 2008 r.

 

Od grudnia obserwujemy nową tendencję w tematyce cytowanych publikacji. Kolejny miesiąc dziennikarze najczęściej powoływali się na doniesienia innych mediów w kontekście ekonomii, rynku i finansów, a dopiero w drugiej kolejności w kontekście polityki polskiej. W styczniu wśród szczegółowych tematów powołań dominowały: narastający konflikt pomiędzy prezydentem i premierem, kontrowersje wokół likwidacji WSI, wypadek samolotu CASA, pojawienie się na rynku księgarskim nowej książki Jana T. Grossa „Strach”, dalszy ciąg śledztwa w sprawie strzelaniny w Afganistanie, śledztwo w sprawie okoliczności samobójstwa byłej posłanki SLD Barbary Blidy, przygotowania Polski do organizacji EURO 2012 oraz negocjacje w sprawie tarczy antyrakietowej.
 

Najwięcej cytatów z prasy regionalnej i lokalnej pochodziło – podobnie jak w zeszłym miesiącu – z woj. mazowieckiego („Życie Warszawy”, 65), śląskiego („Dziennik Zachodni”, 17) oraz małopolskiego, w którym wynik 17 powołań zapewnił remis Gazecie Krakowskiej i Dziennikowi Polskiemu.

 

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ponad 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych. Raport styczniowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty. Aby otrzymać pełną lub sprofilowaną wersję raportu, prosimy o kontakt: k.ewert@instytut.com.pl.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 800 tytułów prasowych, 73 stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg