PRaktykuj za granicą – zbliża się koniec przyjmowania zgłoszeń
4 kwietnia br. kończy się I etap konkursu „PRaktykuj za granicą”. Tylko do tego dnia studenci, którzy chcą wzbogacić swoje CV o zagraniczny staż w renomowanej agencji PR, mogą nadsyłać projekty. Konkurs jest już po raz piąty organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów, tym razem we współpracy z Grasz o staż. Do udziału są zaproszeni studenci wszystkich rodzajów studiów, interesujący się PR-em i komunikacją społeczną. Zadanie konkursowe polega na stworzeniu projektu strategii komunikacyjnej dla Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko” dla jednego z trzech tematów związanych z działalnością Fundacji:
-
temat I: Strategia 1% na rzecz Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko” pod kątem pozyskania jak największej liczby darczyńców oraz utrwalenia wizerunku Fundacji jako znaczącej Organizacji Pożytku Publicznego.
-
temat II: Przygotowanie koncepcji przekształcenia Ogólnopolskiego Festiwalu Zaczarowanej Piosenki w imprezę o charakterze międzynarodowym.
-
temat III: Strategia komunikacji społecznej zachęcającej ludzi w każdym wieku do zaangażowania się w działalność wolontariacką na rzecz Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”.
Na najlepszych czekają trzy zagraniczne staże w biurach międzynarodowych agencji PR. Zwycięzca w nagrodę będzie praktykował w agencji Fleishman-Hillard w Londynie. Laureaci II i III miejsca zdobędą doświadczenie w branży public relations w Brukseli w biurach Hill&Knowlton oraz Weber Shandwick. Za odbyte praktyki studenci otrzymają wynagrodzenie. Przeloty do miejsc odbywania staży ufundowały linie lotnicze Centralwings. Dla laureatów przewidziano także roczne prenumeraty magazynu „Brief”.
Nadesłane prace oceni jury w składzie: Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, dr Jacek Warchala, językoznawca z Uniwersytetu Śląskiego, Piotr Pogon, Kierownik Zespołu PR&Fundraising Fundacji „Mimo Wszystko” i Anna Sanowska, Dyrektor ds. PR Instytutu Monitorowania Mediów.
Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są przez stronę: www.grasz.pl
Konkurs Instytutu Monitorowania Mediów wspierają: Grasz o staż, AIESEC oraz Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L.Koźmińskiego. Patronatem medialnym projekt objęły: PRoto.pl, Kariera.com.pl, Brief.pl, Gazeta Studencka, Planeta FM, Korba.pl, dlaStudenta.pl.
I edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana w roku akademickim 2003/2004. Zadanie konkursowe polegało na opracowaniu strategii komunikacji dla jednego z programów prowadzonych przez Polską Akcję Humanitarną. W roku 2005 trwała II edycja konkursu, w której partnerem społecznym była Fundacja Komunikacji Społecznej. III edycja konkursu w 2006 r. we współpracy z Amnesty International promowała ochronę praw człowieka, partnerem IV edycji był WWF. Jak dotąd, laureaci „PRaktykuj za granicą” wyjechali na staże do Berlina, Brukseli, Dublina, Londynu, Monachium i Mediolanu. Przedsięwzięcie IMM zostało wyróżnione w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce w 2005 roku. 100 dobrych przykładów”.
Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a od 2004 jest partnerem organizacji studenckiej AIESEC.
Sponsorzy konkursu
Partnerzy konkursu
Patroni medialni