Głośna publikacja zapewnia zwycięstwo Wyborczej

Drugi miesiąc z rzędu liderem rankingu jest Gazeta Wyborcza, cytowana 1046 razy. Gazeta zawdzięcza swoje zwycięstwo szeroko cytowanym artykułom dotyczącym: molestowania nieletnich w Szczecinie („Ukryty grzech Kościoła” autorstwa Romana Daszczyńskiego i Pawła Wiejasa), sytuacji w polskim wojsku oraz rankingom i sondażom. Dziennik awansował z trzeciego na drugie miejsce (760 powołań) dzięki odniesieniom do publikacji na temat sporów wokół Traktatu Lizbońskiego, polityki polskiej oraz ekonomii, rynku i finansów. Trzecia lokata należy do Rzeczpospolitej cytowanej 754 razy najczęściej w kontekście rankingów i sondaży, ekonomii rynku i finansów oraz ustawodawstwa i prawa.

W marcu obserwujemy spadek liczby cytowań prawie wszystkich mediów w rankingu. Na czwarte miejsce awansowała stacja TVN24 z wynikiem 355 powołań. Natomiast TVN była cytowana 183 razy (9.miejsce). Tygodnik Wprost, który był cytowany głównie dzięki wypowiedzi Marii Kaczyńskiej na temat in vitro, spadł na piąte miejsce (323). Liderem wśród stacji radiowych jest RMF FM, na której doniesienia inne media powoływały się 192 razy. Kolejna w zestawieniu rozgłośnia – TOK FM – zajmuje 12. lokatę (142).

Dziennik Polska zajął 6. miejsce z wynikiem 2931 powołań. Z tygodników opinii oprócz Wprost w zestawieniu znalazł się tylko Newsweek (190 powołań, 8. miejsce). Jedyny w zestawieniu portal Onet.pl zajmuje 10. lokatę, cytowany przez inne media 158 razy. Dzienniki biznesowo-ekonomiczne są reprezentowane przez Gazetę Prawną, cytowaną 155 razy (11.miejsce) oraz Puls Biznesu (126, 14. miejsce).

Zestawienie zamyka Super Express, cytowany 108 razy, najczęściej w kontekście prowokacji zastosowanej wobec Ewy Sowińskiej, rzecznika praw dziecka. Fakt nie znalazł się w pierwszej piętnastce.

Tabela 1. Najczęściej cytowane publikacje w marcu

W marcu wśród tematów powołań dominowały: spory wokół ratyfikacji Traktatu Lizbońskiego i nieporozumienia na linii rząd – prezydent, sprawa molestowania seksualnego chłopców w ognisku dla trudnej młodzieży w Szczecinie, nowe ustalenia śledztwa w sprawie powiązań między polityką a biznesem w aferze gruntowej, reakcja w Polsce i na świecie na orędzie prezydenta Lecha Kaczyńskiego, kontrowersje dotyczące zwolnionego z aresztu biznesmena Marka Dochnala, obchody rocznicy wystąpień studenckich w marcu 1968 r., planowany przez niektórych polityków bojkot olimpiady w Pekinie, kontrowersje wokół WSI oraz śledztwo w sprawie seksafery w Olsztynie, a także ustalenia związane z wypadkiem samochodowym dziennikarza sportowego Macieja Zientarskiego

Najwięcej cytatów z prasy regionalnej i lokalnej pochodziło – podobnie jak w zeszłych miesiącach – z woj. mazowieckiego (Życie Warszawy, 38), śląskiego (Polska Dziennik Zachodni, 22) oraz małopolskiego (Polska Gazeta Krakowska, 18).

Od 1 do 31 marca na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 4839 przekazy mediowe. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 6746 razy (prasowych, radiowych i telewizyjnych. Analiza obejmuje tylko te przekazy, które nie są przeglądami prasy.

1. Wynik dla dziennika „Polska” stanowi suma powołań na regionalne mutacje wydawane pod wspólnym tytułem „Polska”: „Polska Dziennik Bałtycki”, „Polska Dziennik Łódzki”, „Polska Dziennik Zachodni”, „Polska Gazeta Krakowska”, „Polska Gazeta Wrocławska”, „Polska Głos Wielkopolski”, „Polska Kurier Lubelski”, „Polska Gazeta Opolska”

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ponad 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych. Raport marcowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty. Aby otrzymać pełną lub sprofilowaną wersję raportu, prosimy o kontakt: k.ewert@instytut.com.pl.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 800 tytułów prasowych, 82 stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej 91 firm monitorujących media z 41 krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg