Rzeczpospolita zwycięża!

Zwycięzcą sierpniowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów została Rzeczpospolita, cytowana przez inne media 1011 razy. Drugie miejsce zajął Dziennik (lider lipca) z wynikiem 994 powołań. Trzecia lokata należy do Gazety Wyborczej, której publikacje przywoływano 648 razy. Rzeczpospolita pozycję lidera zawdzięcza  licznym odniesieniom do publikowanych przez nią rankingów i sondaży oraz szeroko cytowanym publikacjom z zakresu polityki polskiej oraz ekonomii, rynku i finansów. Dziennik tymczasem był najczęściej cytowany w kontekście negocjacji w sprawie tarczy antyrakietowej oraz polityki polskiej i zagranicznej.

 

 

[1] Wynik dla dziennika „Polska” jest sumą powołań na regionalne mutacje wydawane pod wspólnym tytułem „Polska”: „Polska Dziennik Bałtycki”, „Polska Dziennik Łódzki”, „Polska Dziennik Zachodni”, „Polska Gazeta Krakowska”, „Polska Gazeta Wrocławska”, „Polska Głos Wielkopolski”, „Polska Kurier Lubelski”.

W tym miesiącu warto zwrócić uwagę na rewelacyjny wynik Newsweeka –  tygodnik uzyskał 4. pozycję w rankingu z wynikiem 500 cytowań. Pozycję tę zawdzięcza przede wszystkim publikacji rozmowy z Witoldem Waszczykowskim o negocjacjach w sprawie tarczy antyrakietowej. Na piątym miejscu rankingu znalazła się pierwsza stacja telewizyjna z zestawienia – TVN24, która swoją wysoką lokatę uzyskała dzięki odniesieniom do polityki polskiej, sytuacji na ogarniętym wojną Kaukazie oraz działalności policji i przestępczości. Drugą i zarazem ostatnią telewizją w pierwszej piętnastce jest TVP Info z wynikiem 136 powołań (10. miejsce).

Pozycję lidera wśród stacji radiowych zdobył PR1 (178). Podobnie jak w lipcu, w sierpniowym rankingu obecne są jeszcze trzy stacje radiowe – RMF FM (132), Radio ZET (113) oraz TOK FM (109). Jedyny w zestawieniu portal Onet.pl uzyskał 12. lokatę, cytowany przez inne media 131 razy. Z dzienników biznesowo-ekonomicznych ponownie prym wiedzie Gazeta Prawna, cytowana 173 razy (8. miejsce). To prawie dwa razy więcej niż Puls Biznesu (90 powołań, 15. miejsce). W pierwszej piętnastce znowu zabrakło tabloidów.

Tabela 1. Najczęściej cytowane publikacje w sierpniu

 

W sierpniu wśród tematów powołań dominowały: negocjacje w sprawie rozlokowania w Polsce elementów tarczy antyrakietowej, kontrowersje wokół postępowania wiceministra spraw zagranicznych Witolda Waszczykowskiego, kulisy odwołania Michała Borowskiego, sugerowany przez Andrzeja Urbańskiego impeachment prezydenta, sytuacja na ogarniętym wojną Kaukazie, dalsze rozważania na temat przeszłości prezydenta Lecha Wałęsy, kontrowersje wokół Wojskowych Służb Informacyjnych, śledztwo w sprawie udziału polskich żołnierzy w strzelaninie w Afganistanie, przykłady nepotyzmu w PSL oraz sukcesy polskich sportowców na olimpiadzie w Pekinie.

Od 1 do 31 sierpnia na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 6162 przekazy mediowe (z prasy, radia, telewizji). Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 6398 razy. Analiza obejmuje tylko te przekazy, które nie są przeglądami prasy. 

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest prawie 900 tytułów prasowych oraz wybrane programy telewizyjne i radiowe.

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg