Opiniotwórczy Przegląd Sportowy?

Zwycięzcą grudniowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów została, podobnie jak w listopadzie, Rzeczpospolita, cytowana przez inne media 984 razy. Na drugim miejscu uplasowała się Gazeta Wyborcza z wynikiem 935 powołań. Trzecia lokata należy do Dziennika, na którego publikacje inne media powoływały się 826 razy. Gazeta Wyborcza utrzymała pozycję sprzed miesiąca dzięki powołaniom na informacje dotyczące polityki polskiej, rankingi i sondaże oraz sprawy z zakresu ustawodawstwa i prawa. Dziennik natomiast wzbudził zainteresowanie mediów odniesieniami do polityki polskiej i zagranicznej oraz ujawnieniem kulisów przygotowań Polski do Euro 2012. Najczęściej cytowaną publikacją w grudniu był właśnie artykuł z Dziennika „Euro 2012 tylko u nas?”

 

Wykres 1. Najczęściej cytowane media

 

 

Tuż za podium znalazła się, podobnie jak w listopadzie, stacja TVN24, cytowana 395 razy. Zdobyła czwarte miejsce dzięki powołaniom na politykę polską, wydarzenia na świecie oraz sprawę emerytur pomostowych. W pierwszej piętnastce znalazły się tylko dwie stacje telewizyjne, obie z grupy TVN (TVN na 13. pozycji -151 powołań). W grudniu radio RMF FM utrzymało pozycję lidera wśród rozgłośni radiowych. Dobry wynik zawdzięcza licznie cytowanym informacjom dotyczącym polityki polskiej, sprawy skażonego mięsa z Irlandii oraz zagadnieniom z zakresu sądownictwa i spraw sądowych., co dało jej przewagę nad obecnymi w zestawieniu Programem 1 Polskiego Radia (169, 10. miejsce) oraz Radiem ZET (167, 11. miejsce).

Na piątym miejscu uplasował się dziennik Polska (282 powołania). W zestawieniu znalazły się również dwa tygodniki opinii. Newsweek (177) zajął 9 miejsce, zaś tygodnik Wprost z wynikiem 127 – miejsce 15. W porównaniu do wyników listopadowych, tygodniki niemalże zamieniły się miejscami. Warto zwrócić uwagę, że grudzień był kolejnym miesiącem, w którym w pierwszej piętnastce najchętniej cytowanych mediów ponownie zabrakło Polityki.

W zestawieniu znalazły się także dwa dzienniki biznesowo-ekonomiczne. W grudniowym rankingu zwiększyła się przewaga Gazety Prawnej (216) nad Pulsem Biznesu (195) zajmującymi odpowiednio 7 i 8 miejsce.

Jedyny w zestawieniu portal Onet.pl znalazł się na 12. lokacie, cytowany przez inne media 155 razy. Niemniej, należy zwrócić uwagę na zmniejszającą się przewagę Onet.pl nad pozostałymi portalami. Kolejny w zestawieniu portal Wp.pl był cytowany 86 razy.

W pierwszej piętnastce, kolejny miesiąc z rzędu nie znalazł się żaden tabloid. W grudniu zniknęła z niej także stacja TVP Info, na której miejsce wkroczył Przegląd Sportowy (14 miejsce, 131 powołań). Gazeta ta opublikowała kontrowersyjny wywiad z trenerem reprezentacji Polski – Leo Benhakkerem, który znalazł się na drugim miejscu wśród najczęściej cytowanych grudniowych publikacji.

 

Tabela 1. Najczęściej cytowane publikacje w grudniu

 

 

W grudniu media najbardziej zainteresowane były informacjami na temat prac nad nową ustawą dotyczącą emerytur pomostowych oraz negocjacjami w sprawie reakcji prezydenta RP na tę ustawę. Media opisywały również pogłębiający się na całym świecie kryzys ekonomiczny, który dotarł również do naszego kraju. Media były zainteresowane również sprawą czołowego polityka PiS Zbigniewa Ziobry, który zmagał się z oskarżeniami w sprawie mafii paliwowej oraz niekorzystnym wyrokiem dotyczącym znanego lekarza. W grudniu uwagę mediów przykuły także przygotowania Polski do Euro 2012 oraz rozwijający się w bardzo szybkim tempie konflikt w Telewizji Polskiej. Ponadto, poruszone zostały tematy kontrowersji wokół służb specjalnych, echa strzelaniny w Gruzji, a także etyczne wątpliwości wokół in vitro. Ciekawym tematem była również sprawa skażonego mięsa z Irlandii. Echem odbił się też incydent z pijanymi posłami w hotelu na Cyprze oraz nowe ustalenia w sprawie afery gruntowej.

Od 1 do 31 grudnia na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 7123 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych). Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 7372 razy, (4754 razy w prasie, 1560 – w telewizji i 1058 – w radiu). Analiza obejmuje tylko te przekazy, które nie są przeglądami mediów.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest prawie 900 tytułów prasowych oraz wybrane programy telewizyjne i radiowe.

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg