Dzienniki biznesowo-ekonomiczne w centrum uwagi

Zwycięzcą styczniowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów została, podobnie jak w grudniu, Rzeczpospolita, cytowana przez inne media 1457 razy. Gazeta ta uzyskała tak wysoką lokatę dzięki opublikowaniu wielu popularnych rankingów i sondaży, informacji z zakresu polityki polskiej oraz artykułów dotyczących spraw związanych z sytuacją w wojsku. Na drugim miejscu, znacznie zdystansowana w tym miesiącu, uplasowała się Gazeta Wyborcza z wynikiem 834 powołań. Trzecia lokata należy do Dziennika, na którego publikacje inne media powoływały się 746 razy. Najczęściej cytowaną publikacją w styczniu był artykuł z Rzeczpospolitej „Ranking szkół ponadgimnazjalnych”.

 

Wykres 1. Najczęściej cytowane media

 

  

Tuż za podium znalazła się, podobnie jak w grudniu, stacja TVN24, cytowana 467 razy. Zdobyła czwarte miejsce dzięki powołaniom na politykę polską, materiały związane z kontrowersjami wokół J. Palikota oraz ciekawostkami. W pierwszej piętnastce znalazły się tylko dwie stacje telewizyjne, obie z Grupy TVN (TVN na 11. pozycji – 162 powołań). W styczniu radio RMF FM utrzymało pozycję lidera wśród rozgłośni radiowych. Dobry wynik zawdzięcza licznie cytowanym informacjom dotyczącym polityki polskiej, działalności policji i przestępczości oraz echom incydentu w Gruzji z udziałem Lecha Kaczyńskiego, co spowodowało, że znacząco wyprzedziła w zestawieniu radio ZET (8 miejsce – 274 powołań).

Na szóstym miejscu uplasował się dziennik Polska (340 powołania). W zestawieniu znalazł się również tygodnik Newsweek (139), który w styczniu zajął 12 miejsce. Warto zwrócić uwagę, że styczeń był kolejnym miesiącem, w którym w pierwszej piętnastce najchętniej cytowanych mediów ponownie zabrakło Polityki.

W zestawieniu znalazły się za to aż trzy dzienniki biznesowo-ekonomiczne. W styczniowym rankingu zwiększyła się przewaga Gazety Prawnej (284) nad Pulsem Biznesu (177) zajmującymi odpowiednio 7 i 10 miejsce. Na 13. miejscu w rankingu zadebiutował natomiast Parkiet (132 powołania).

Jedyny w zestawieniu portal Onet.pl znalazł się na 9. lokacie, cytowany przez inne media 213 razy. Należy zwrócić uwagę na zwiększającą się przewagę Onet.pl nad pozostałymi portalami. Kolejna w zestawieniu Wp.pl była cytowana tylko 72 razy.

 

Tabela 1. Najczęściej cytowane publikacje w styczniu

 

 

W styczniu media najbardziej zainteresowane były informacjami na temat spraw dotyczących współpracy znanych duchownych z SB oraz możliwości prawnych dotyczących lustracji. Duże zainteresowanie mediów wzbudziła też historia śledztwa w sprawie porwania i zabójstwa K. Olewnika, kontrowersje wokół znanego polityka PO J. Palikota oraz najnowsze doniesienia dotyczące rozwijającego się kryzysu ekonomicznego. Oddźwięk w mediach miały także doniesienia dotyczące nieprawidłowości w służbach specjalnych, konfliktu gazowego, rocznicy wypadku samolotu CASA, a także zmianach personalnych w Telewizji Polskiej. Ponadto, media opisywały informacje dotyczące incydentu w Gruzji, nowych ustaleniach w sprawie ekshumacji gen. Sikorskiego oraz spekulacji w sprawie afery sopockiej.  

Od 1 do 31 stycznia na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 8295 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych). Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 8478 razy, (5696 razy w prasie, 1737 w telewizji i 1045 w radiu). Analiza obejmuje tylko te przekazy, które nie są przeglądami mediów.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest prawie 900 tytułów prasowych oraz wybrane programy telewizyjne i radiowe. 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg