Rzeczpospolita i peleton – Rzepa nadal najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce

W maju 2010 roku nie zmieniły się pozycje na dwóch pierwszych miejscach stawki. Tak jak w każdym kolejnym miesiącu, począwszy od września 2009, pierwsze miejsce należy do Rzeczpospolitej (1135). Dziennik spektakularnie zdeklasował swojego głównego rywala – drugą w zestawieniu Gazetę Wyborczą (586) – o 549 punktów. Rzepa poprawiła jednocześnie swój kwietniowy wynik o 46 punktów.



Media powoływały się na Rzeczpospolitą głównie w dwóch kontekstach: katastrofy pod Smoleńskiem oraz rankingów i sondaży. Cytowano opublikowane w dzienniku doniesienia o możliwych przyczynach wypadku, w tym na tekst Michała Majewskiego i Pawła Reszki, która to publikacja zdaniem niektórych mediów „podważała kompetencje polskich pilotów”.

Podobnie jak w kwietniu, dużym zainteresowaniem mediów cieszyły się rankingi publikowane przez Rzeczpospolitą, przede wszystkim Lista 500 największych przedsiębiorstw w Polsce oraz jedenasty ranking szkół wyższych przygotowanych wspólnie przez dziennik oraz miesięcznik Perspektywy. Szczególnie chętnie wyniki podawały media regionalne, podkreślając pozycje uzyskane w rankingach przez „swoje” firmy i uczelnie. Z treści publikacji jednoznacznie wynika, że uwzględnienie w wymienionych rankingach jest nobilitujące nie tylko dla firmy czy szkoły, ale przede wszystkim dla regionu. Rankingi prowadzone długofalowo przez Rzeczpospolitą stały się marką samą w sobie.

Również w powołaniach na Gazetę Wyborczą dominowała tematyka katastrofy Tupolewa. Podawano za Gazetą Wyborczą dwa sensacyjne newsy: zeznania rzekomego świadka katastrofy Nikołaja Łosiewa, który miał widzieć pięć ciał w kabinie pilotów oraz doniesienia dziennikarzy GW, że głos piątej osoby w kokpicie należał do Mariusza Kazany, dyrektora protokołu dyplomatycznego.

Warte zauważenia są bardzo dobre wyniki Naszego Dziennika i miesięcznika Perspektywy.

Nasz Dziennik zawdzięcza liczne cytowania informacjom publikowanym w kontekście katastrofy pod Smoleńskiem (to aż 70% wszystkich powołań na Nasz Dziennik). Duży oddźwięk w mediach miała sensacyjna wiadomość, że pracownicy BOR będący na miejscu zdarzenia nie chcieli wydać ciała prezydenta Rosjanom, wcześniej przykrywając je swoimi marynarkami. Druga fala powołań na ND to dementowanie powyższej informacji w mediach.

Miesięcznik Perspektywy znalazł się w pierwszej piętnastce najczęściej cytowanych mediów w Polsce. Tak dobry wynik był możliwy dzięki szerokiemu zainteresowaniu mediów wspólnym projektem Rzeczpospolitej i Perspektyw: ogólnopolskim Rankingiem Szkół Wyższych.

W maju podobnie jak w kwietniu media zdominowały informacje dotyczące katastrofy pod Smoleńskiem. Był to zdecydowanie najczęściej pojawiający się temat powołań (ponad 28% całości).

Cały raport znajduje się na stronie: http://www.instytut.com.pl/raporty

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg