Piętnastka walczy, trójka pojedzie na PRaktyki za granicę
Konkurs PRaktykuj za granicą jest organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów już po raz ósmy. W tym roku ponad 50 studentów z całej Polski przysłało projekty strategii komunikacyjnych dla Fundacji Dzieci Niczyje. Jury wybrało 15 najciekawszych prac, a ich autorzy mają teraz dwa tygodnie na przesłanie pełnych strategii.
– Czytanie prac było bardzo inspirujące – mówi juror konkursu, Marta Skierkowska z Fundacji Dzieci Niczyje – Wiele z nich jest bardzo dobrych, więc z niecierpliwością czekam na dalsze etapy konkursu.
Celem programu PRaktykuj za granicą jest umożliwienie polskim studentom zdobycia międzynarodowych doświadczeń, a zarazem wsparcie organizacji pożytku publicznego. Studenci walczą o swoją szansę na rozwój w branży PR, ale jednocześnie działają na rzecz Fundacji Dzieci Niczyje. Finał konkursu odbędzie się w maju – studenci zaprezentują na żywo siebie i swoje strategie przed jury. Autorzy najlepszych prac pojadą na zagraniczne staże do agencji Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller i LEWIS PR.
Wśród szczęśliwej piętnastki znalazło się czterech studentów z Warszawy i tyle samo z Wrocławia. Do półfinału weszło także po dwóch studentów z Krakowa, Lublina i Poznania i jedna osoba studiująca w Gorzowie Wielkopolskim. Półfinaliści to studenci bardzo różnych kierunków, m.in. komunikacji społecznej, socjologii i dziennikarstwa, ale także stosunków międzynarodowych i zarządzania.
– PR-owiec to osoba wszechstronna – komentuje Magdalena Grabarczyk-Tokaj z Instytutu Monitorowania Mediów, członek jury konkursu – Cieszę się, że branża PR pociąga młodych ludzi kształcących się w różnych dziedzinach. Serdecznie gratuluję osobom, które przeszły do drugiego etapu.
Do drugiego etapu zakwalifikowali się:
1. Uniwersytet Warszawski – Magdalena Lewkowicz, Anna Rzeźnik, Michał Jędrysiak i Olga Nowaczyńska;
2. Uniwersytet Wrocławski – Bartłomiej Janusz, Joanna Szwilling, Dorota Bucha oraz Anna Kozik;
3. Uniwersytet Jagielloński – Magdalena Głowach i Karolina Suślik;
4. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej (Lublin) – Szymon Solnica i Wioleta Starczewska;
5. Uniwersytet Adama Mickiewicza (Poznań) – Magdalena Filipiak;
6. Uniwersytet Ekonomiczny (Poznań) – Aleksandra Mendak;
7. Wyższa Szkoła Biznesu (Gorzów Wielkopolski) – Magdalena Świrepo.
Konkurs wspierają firmy Fleishman-Hillard, Solski Burson-Marsteller, LEWIS PR, magazyn Brief, a także organizacje studenckie AIESEC i AEGEE oraz biuro karier Profil. Patronami merytorycznymi są Polskie Stowarzyszeni Public Relations oraz Związek Firm Public Relations. Patronat medialny objęły: Radio Planeta, Gazeta Studencka, Semestr, PRoto.pl, dlaczego.com.pl, dlastudenta.pl, Kariera.com.pl, portal SGI.
Partnerzy strategiczni