Najbardziej opiniotwórcze media w maju – Uważam Rze wygrywa z Polityką

Tematyka

W majowym zestawieniu widać już wyraźnie początek wakacyjnego sezonu ogórkowego. W pierwszej piątce najczęściej cytowanych informacji znalazły się wydarzenia sportowe oraz plotki dotyczące rodzimych i zagranicznych celebrytów. Wśród komentowanych zagadnień wyróżniły się ponadto: problemy z pseudokibicami, powrót tematu tajnych więzień CIA oraz wizyta Baracka Obamy w Polsce.

 

W majowym raporcie ponadto:

 

Prasa

Tygodnik Uważam Rze ze 156 cytowaniami znalazł się (po raz pierwszy) na podium wśród najbardziej opiniotwórczych tygodników oraz (również po raz pierwszy) w TOP 10 najczęściej przywoływanych mediów. Wszystko za sprawą wywiadu z Mariuszem Kamińskim. Rozmowę z byłym szefem CBA Uważam Rze opublikował pod koniec maja. Sensacyjne informacje o praniu brudnych pieniędzy przez Mirosława Drzewieckiego oraz utrzymywaniu przez niego „przestępczych kontaktów z gangsterami z grupy pruszkowskiej” były komentowane na antenach: TVP1, TVP2, TVPInfo, TVN, TVN24, Polsat, Polsat News, PR1, PR3, RMF FM, TOK FM, Zet  oraz w: Gazecie Wyborczej, Dzienniku Polskim, Newsweeku i dzienniku Polska. Druga fala opinii na temat wywiadu tygodnika nastąpiła po konferencji Kamińskiego w Sejmie. Tym samym rozmowa z Mariuszem Kamińskim dała Uważam Rze trzecie miejsce w rankingu tygodników, tuż za Wprost i Newsweekiem.

 

Z kolei wspólne badanie Rzeczpospolitej i Perspektyw (ranking wyższych uczelni) zapewnił tym ostatnim zwycięstwo w kategorii miesięczniki.

Telewizja

Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane w TVN24. Na drugim miejscu uplasowała się również stacja koncernu ITI – TVN. W czołówce znalazła się też TVPInfo.

 

Radio

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie stacji RMF FM. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania Radio ZET, na trzeciej TOK FM.

 

Portale internetowe

W maju onet.pl nadal na prowadzeniu. Z wp.pl oddzielił go ekonomiczny money.pl. 

 

Media ekonomiczne

Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu, portalem biznesowym money.pl, telewizją – TVN CNBC, a rozgłośnią – Radio PiN.

 

Media regionalne

W maju w regionach nastąpiła „mała stabilizacja”. Życie Warszawy i Metro w dalszym ciągu na prowadzeniu, tuż za nimi Dziennik Polski. Króluje prasa, w rankingu znalazło się miejsce tylko dla jednej rozgłośni – Radia Gdańsk.

 

 

Zobacz cały raport na stronie IMM.

Grafiki pobierzesz poniżej.


Badanie przeprowadzono na podstawie 5 127 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 maja 2011 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1,  PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).

 

Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. Badanie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych. Ma to bezpośredni wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium, a tym samym na wzrost jego czytelnictwa, oglądalności lub słuchalności. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich najnowszych osiągnięć i sukcesów.

 

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 36 stacji telewizyjnych, 67 stacji radiowych oraz polskie zasoby Internetu. Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym: Facebook, Twitter, Blip, Goldenline.

W czerwcu 2011 roku Instytut Monitorowania Mediów uruchomił nową usługę połączoną ze internetową stroną informacyjną: Kompas Social Media – audyt działań PR w mediach społecznościowych.

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg