Raport IMM: niespodzianki w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów

IMM podaje: informacje, które publikowano za dziennikami Fakt i Super Express to głównie giełdy nazwisk i wynagrodzeń związane z jesienną ramówką i nowymi sezonami telewizyjnych seriali i konkursów taneczno – wokalnych. Media wyjątkowo emocjonowały się tym kto dostanie angaż a kto „zostanie na bezrobociu”. Sami zainteresowani też chętnie udzielali wywiadów polskim tabloidom.


Fakt i Super Express okazały się najlepszymi źródłami wiedzy o celebrytach. Informacje z nich przytaczano częściej niż np. doniesienia portalu pudelek.pl i kolorowych magazynów: Gala, Viva czy Twój Styl. Na jakie informacje powoływano się jeszcze cytując te gazety? W przypadku Faktu była to katastrofa pod Smoleńskiem a Super Expressu – polityka polska.

 
W lipcowym raporcie ponadto:

Tematyka
W lipcu media cytowały inne media głównie w kontekście polityki polskiej, katastrofy pod Smoleńskiem oraz informacji ekonomicznych. Wyróżniły się też pojedyncze tematy, m.in. zamachy w Norwegii i rozwiązanie Platformy Obywatelskiej w Gorzowie (sprawa nagłośniona przez Rzeczpospolitą).


Prasa
Wśród najczęściej cytowanych przekazów prasowych na pierwszej pozycji znalazły się publikacje z Rzeczpospolitej. Do rankingu zakwalifikowały się: 4 dzienniki ogólnopolskie, 3 tygodniki, 1 dziennik ekonomiczny oraz 2 tabloidy.


Rzeczpospolitą cytowano głównie powołując się na wyniki jej rankingu samorządów (cytowania w prasie regionalnej). Komentowano również doniesienia związane z katastrofą pod Smoleńskiem (w radio i telewizji, głównie Polsat News, TVP Info oraz TOK FM i PR3).  Cytowania Gazety Wyborczej dotyczyły w największym stopniu katastrofy pod Smoleńskiem, polityki polskiej oraz kwestii budowy autostrad.  Dziennik Gazeta Prawna był z kolei przywoływany w związku z informacjami ekonomicznymi oraz rynkowymi.
 
Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników znalazły się: Newsweek, Wprost i Polityka.
Tuż za nimi Gazeta Polska. Na tygodnik powoływano się w związku z informacją, że PiS chce wyjaśnień w sprawie podróży syna Tuska do Chin. Gazeta Polska napisała, że organizatorem i sponsorem kongresu była firma China Railway Group Limited, do której należy przedsiębiorstwo Covec – budujące do niedawna w Polsce autostradę A2.

Z kolei miesięcznikami, na które najczęściej powoływały się inne media, były Forbes oraz Perspektywy.
 
 
Telewizja
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, na trzeciej Polsat News. W lipcu za TVN24 najczęściej podawano informacje dotyczące polityki polskiej i katastrofy pod Smoleńskiem, a na TVN powoływano się mówiąc o życiu celebrytów. Na trzecim miejscu znalazły się doniesienia Polsat News (najczęściej w kontekście katastrofy pod Smoleńskiem).

 

Radio
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie stacji RMF FM. Na RMF FM powoływano się głównie w odniesieniu do działalności policji i przestępczości oraz zamachu w Norwegii. Tuż za RMF uplasowało się radio TOK FM z informacjami dotyczącymi polityki polskiej i wyborów samorządowych. Na trzecim miejscu – Radio ZET i polityka polska.

 
 
Portale internetowe
W lipcu onet.pl nadal na prowadzeniu. Za nim tvn24.pl i sportowefakty.pl. 40% cytowań informacji z Onetu dotyczyło polityki polskiej.
 
Media ekonomiczne
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu, portalem biznesowym money.pl, telewizją – TVN CNBC. W lipcu w zestawieniu zabrakło przedstawiciela rozgłośni radiowych.

 
 
Media regionalne
W lipcu na trzecim miejscu znalazł się przedstawiciel regionalnych rozgłośni radiowych: poznańskie Radio Merkury. Przed nim Życie Warszawy i Dziennik Polski.

 

Zobacz cały raport na stronie IMM.
Grafiki pobierzesz poniżej.

Badanie przeprowadzono na podstawie 4 499 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 lipca 2011 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1,  PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).

Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r.
Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych. Ma to bezpośredni wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium, a tym samym może przekładać się na wzrost jego czytelnictwa, oglądalności lub słuchalności. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz analizach czytelnictwa i sprzedaży.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 36 stacji telewizyjnych, 67 stacji radiowych oraz polskie zasoby Internetu. Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym: Facebook, Twitter, Blip, Goldenline.
W czerwcu 2011 roku Instytut Monitorowania Mediów uruchomił nową usługę połączoną ze internetową stroną informacyjną: Kompas Social Media – audyt działań PR w mediach społecznościowych.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg