Najbardziej opiniotwórcze media o Tusku, Bonieckim, Czempińskim i Olewniku

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

Szczegóły listopadowego raportu:

W listopadzie 2011 roku media najczęściej cytowały Rzeczpospolitą (824) i Gazetę Wyborczą (601). Na kolejnym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów znalazła się TVN24 (346).
W rankingu piętnastu najczęściej cytowanych mediów znalazło się w sumie 10  tytułów prasowych (Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Wprost, Nasz Dziennik, Fakt, Newsweek, Polityka, Super Express oraz Uważam Rze), 2 stacje telewizyjne (TVN24 i TVN) oraz 3 stacje radiowe (RMF FM, Radio Zet, TOK FM).


Tematyka
W listopadzie media cytowały inne media głównie w kontekście polityki polskiej oraz informacji ekonomicznych. W ścisłym kręgu zainteresowań były również kolejne etapy rozłamu w PiS. Wśród najczęściej cytowanych znalazły się także informacje o Marszu Niepodległości z 11 listopada, sensacyjne doniesienia w sprawie Gromosława Czempińskiego, kontrowersje wokół PZPN oraz opinie dotyczące expose premiera.
 
 
Prasa
Wśród najczęściej cytowanych przekazów prasowych na pierwszej pozycji znalazły się publikacje z Rzeczpospolitej. Rzeczpospolitą oraz Gazetę Wyborczą cytowano głównie powołując się na informacje z polityki polskiej. Drugim najczęściej przywoływanym tematem z Rzeczpospolitej były opinie na temat expose premiera, a z Gazety Wyborczej – doniesienia o Marszu Niepodległości. Na Rzeczpospolitą i Gazetę Wyborczą najczęściej powoływały się stacje telewizyjne: Polsat News i TVN24.
 

Najczęściej cytowane tygodniki to: Wprost, Newsweek i Polityka. Tuż za nimi Uważam Rze

 
Miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media w listopadzie był Forbes.
 

Telewizja
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, na trzeciej TVPInfo. W listopadzie za TVN24 najczęściej podawano informacje dotyczące zakazu wypowiedzi medialnych dla ks. Bonieckiego. Powołania na TVN to z kolei głównie odniesienia do polityki polskiej. TVPInfo pojawiało się z kolei w innych mediach głównie za sprawą informacji ekonomicznych.

 
Radio
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie stacji RMF FM. Na rozgłośnię powoływano się głównie w odniesieniu do sprawy Gromosława Czempińskiego. Na drugim miejscu najczęściej cytowanych rozgłośni radiowych uplasowało się Radio ZET, dzięki wypowiedziom polityków na temat kolejnych etapów rozłamu w PiS. Na trzecim miejscu – TOK FM i polityka polska.
 
Portale internetowe
W listopadzie nastąpił powrót do najczęściej występującego układu w rankingu portali internetowych: na czele tvn24.pl i onet.pl. Za tvn24.pl cytowano rewelacje na temat śledztwa w prawie uprowadzenia Krzysztofa Olewnika, a za onet.pl chętnie podawano ciekawostki ze świata.  Na kolejnych pozycjach uplasowały się gazeta.pl i money.pl.
 
 
Media biznesowe
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu, portalem biznesowym money.pl, telewizją – TVN CNBC a rozgłośnią radiową – Radio PiN.
 

Media regionalne
W listopadzie Radio Kielce znalazło się na trzecim miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów regionalnych w Polsce. To długofalowy efekt październikowego wywiadu z Henryką Krzywonos i jego skutków – pozwaniu Krzywonos przez „agenta Tomka”. Na dwóch pierwszych pozycjach niezmiennie od miesięcy: Życie Warszawy i Dziennik Polski.

Najczęściej cytowane tytuły prasowe z danego województwa (Tab. 1)

Województwo

Medium

Liczba cytatów

mazowieckie

Życie Warszawy

15

małopolskie

Dziennik Polski

14

dolnośląskie

Polska Gazeta Wrocławska

8

wielkopolskie

Polska Głos Wielkopolski

8

śląskie

Polska Dziennik Zachodni

7

świętokrzyskie

Echo Dnia Kieleckie

7

pomorskie

Polska Dziennik Bałtycki

6

lubelskie

Dziennik Wschodni

4

zachodniopomorskie

Kurier Szczeciński

3

kujawsko-pomorskie

Gazeta Pomorska

2

opolskie

Nowa Trybuna Opolska

2

łódzkie

Polska Dziennik Łódzki

1

podkarpackie

Nowiny

1

podlaskie

Tygodnik Grajewski

1

lubuskie

warmińsko-mazurskie

 

Najczęściej cytowane rozgłośnie radiowe i telewizyjne z danego województwa (Tab. 2)

Województwo

Medium

Liczba cytatów

świętokrzyskie

Radio Kielce

13

pomorskie

Radio Gdańsk

9

zachodniopomorskie

Radio Szczecin

8

wielkopolskie

Radio Merkury

7

lubuskie

Radio Zachód

6

kujawsko-pomorskie

GRA

2

mazowieckie

Radio dla Ciebie

2

opolskie

Radio Opole

2

podlaskie

Radio Białystok

2

dolnośląskie

Radio Wrocław

1

lubelskie

Radio Lublin

1

małopolskie

Radio Kraków / TVP Kraków

1

podkarpackie

Radio Rzeszów

1

śląskie

Radio Katowice/ TVS

1

łódzkie

warmińsko-mazurskie

Zobacz cały raport na stronie IMM.
Grafiki pobierzesz tu.

Badanie przeprowadzono na podstawie 5 317 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 30 listopada 2011 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1,  PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).

Instytut Monitorowania Mediów
prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych. Ma to bezpośredni wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium, a tym samym może przekładać się na wzrost jego czytelnictwa, oglądalności lub słuchalności. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 36 stacji telewizyjnych, 67 stacji radiowych oraz polskie zasoby Internetu.

Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym: Facebook, Twitter, Blip, Goldenline.
W czerwcu 2011 roku Instytut Monitorowania Mediów uruchomił nową usługę połączoną ze internetową stroną informacyjną: Kompas Social Media – audyt działań PR w mediach społecznościowych.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg