PRaktykuj za granicą – 31 maja finał konkursu
Do oceny jurorów w przedostatnim etapie konkursu nadesłanych zostało 14 prac – strategii komunikacji dla programu profilaktycznego „Nie uciekaj”, który jest realizowany przez fundację ITAKA. Autorzy siedmiu najlepszych prac, którzy zapewnili sobie awans do finału, to: Anna Rzeźnik z Uniwersytetu Warszawskiego, Magdalena Krakowska z Uniwersytetu Jagiellońskiego, Piotr Kossakowski z Uniwersytetu Warszawskiego, Kinga Ostaszewska z NKJO Promar International, Katarzyna Wolska ze Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Krzysztof Stanisławek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i Maria Pawlak z Uniwersytetu Łódzkiego.
31 maja finaliści konkursu zawalczą o staże zagraniczne, nagrodę pieniężną ufundowaną przez Instytut Monitorowania Mediów oraz nagrody rzeczowe. Podczas prezentacji przed jury, uczestnicy będą musieli wykazać się umiejętnościami interpersonalnymi, darem przekonywania, a także udowodnić dobrą znajomość angielskiego, bez której nie poradziliby sobie na stażu za granicą.
Prace oceniało jury w składzie: Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, dr hab. Jacek Warchala, wykładowca Uniwersytetu Śląskiego, Joanna Gogolińska, szef zespołu PR i Fundraisingu fundacji ITAKA oraz Magdalena Grabarczyk-Tokaj, kierownik ds. rozwoju badań z Instytutu Monitorowania Mediów.
Konkurs PRaktykuj za granicą wspierają patronatem merytorycznym Polskie Stowarzyszenie Public Relations oraz Związek Firm Public Relations. Ich przedstawiciele dołączą do jury w ostatnim etapie oceniania uczestników.
O konkursie
I edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana przez Instytut Monitorowania Mediów w roku akademickim 2003/2004, we współpracy z Polską Akcją Humanitarną. Od tamtej pory odbyło się osiem edycji konkursu, dzięki którym 24 studentów pojechało na staże do prestiżowych agencji PR w największych miastach Europy, m.in. w Londynie, Mediolanie, Berlinie, Monachium. Każda edycja konkursu odbywa się we współpracy z wybraną fundacją lub stowarzyszeniem działającym pro bono. Konkurs jest corocznie organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów, a jego celem jest wspieranie młodych adeptów branży PR oraz organizacji pożytku publicznego.
PRaktykuj za granicą jest organizowane przez Instytut Monitorowania Mediów już po raz dziewiąty. Nagrody zostały ufundowane przez IMM oraz agencje Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller, LEWIS PR i Solski Burson-Marsteller, a także magazyn BRIEF.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęło radio RMF MAXXX, Gazeta Wrocławska i portal naszemiasto.pl, portal proto.pl, Gazeta Studencka, magazyn studencki SMS, magazyn studencki Manko, magazyn studencki B.e.s.t. oraz portale dlastudenta.pl i kariera.com.pl. Partnerami konkursu są anteny AEGEE: Białystok, Kraków, Lublin, Poznań, Toruń, Warszawa, Wrocław i Zielona Góra.