Najczęściej cytowane media marca: Wprost postawił na sprawy Kościoła

Prasa
Media najczęściej cytowały w marcu Rzeczpospolitą. Na drugim miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza, na trzecim tygodnik Wprost.
Informacje opublikowane w Rzeczpospolitej cieszyły się dużym zainteresowaniem innych mediów, przede wszystkim wtedy, gdy dotyczyły ekonomii i finansów, następnie prawa i ustawodawstwa oraz polityki.
Drugie miejsce Gazeta Wyborcza zawdzięcza publikacjom na temat polityki oraz wejścia Polski do strefy euro.
Wiodącym tematem powołań na publikacje tygodnika Wprost były sprawy Kościoła. Sensację wywołał artykuł na temat abp. Sławoja Leszka Głodzia.
 

Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników czołówkę stanowią: Wprost, Newsweek i Polityka. Z kolei miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media był Forbes.
 
 
 


Telewizja
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, na trzeciej TVP2. Stacja TVN24 najczęściej cytowana była w kontekście zdarzeń politycznych, choć sporo materiałów przy których powoływano się na tę stację dotyczyło polskiej wyprawy na Broad Peak. Drugie miejsce telewizji TVN zapewniła afera mięsna – sprawa nieświeżego mięsa, które z zakładów Viola trafiało do wojska. TVP2 cytowana była głównie w kontekście sztuki, kultury i życia celebrytów.

 
Radio
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na doniesienia RMF FM, na drugim miejscu znalazły się ex aequo Radio ZET i TOK FM – wszystkie te rozgłośnie cytowane były w związku z wydarzeniami politycznymi.


 
 
Portale internetowe
Najczęściej cytowanym w styczniu portalem internetowym była gazeta.pl, za nią zaś uplasowały się ex aequo portale onet.pl  i wpolityce.pl. Gazeta.pl była interesującym źródłem informacji dla innych mediów głównie w związku ze strzelaniną w Gdańsku i innymi wydarzeniami lokalnymi. 


 
Media ekonomiczne
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu. Najczęściej cytowanym portalem został money.pl, rozgłośnią – Radio PIN, a telewizją – TVN CNBC.


 
 
Media regionalne
W marcu bezkonkurencyjnym pod względem liczby cytowań medium regionalnym był Dziennik Polski. Siłą gazety były doniesienia lokalne i publikacje związane ze służbą zdrowia. Kolejne miejsca zajęły Polska Dziennik Bałtycki i Radio Kraków.

 

Najczęściej cytowane tytuły prasowe z danego województwa (Tab. 1)

 

Województwo

Medium

Liczba cytatów

małopolskie

Dziennik Polski

46

pomorskie

Polska Dziennik Bałtycki

14

dolnośląskie

Polska Gazeta Wrocławska

9

kujawsko-pomorskie

Gazeta Pomorska

9

łódzkie

Polska Dziennik Łódzki

8

wielkopolskie

Polska Głos Wielkopolski

6

lubelskie

Dziennik Wschodni

4

śląskie

Polska Dziennik Zachodni

3

mazowieckie

Życie Warszawy

2

podlaskie

Gazeta Współczesna

2

warmińsko-mazurskie

Gazeta Olsztyńska

2

lubuskie

Łącznik Zielonogórski

1

świętokrzyskie

Echo Dnia, Gazeta Wyborcza Kielce

1

zachodniopomorskie

Głos Szczeciński, Gazeta Wyborcza Szczecin

1

opolskie

podkarpackie

 

 

Najczęściej cytowane rozgłośnie radiowe i telewizyjne z danego województwa (Tab. 2)

 

Województwo

Medium

Liczba cytatów

małopolskie

Radio Kraków

11

wielkopolskie

Radio Merkury

7

pomorskie

Radio Gdańsk

6

zachodniopomorskie

Radio Szczecin

5

lubelskie

Radio Lublin

3

lubuskie

Radio Zielona Góra

3

mazowieckie

Radio Dla Ciebie

3

dolnośląskie

Radio Lubin, Radio Wrocław

2

warmińsko-mazurskie

Radio Olsztyn

2

kujawsko-pomorskie

Radio PIK

1

łódzkie

Nasze Radio

1

opolskie

Radio Plus, Radio Opole

1

podlaskie

śląskie

świętokrzyskie

podkarpackie

 

Tematyka


Najczęściej cytowane informacje dotyczyły polskiej polityki. Na drugim miejscu znalazły się powołania dotyczące Kościoła, na trzecim kwestie ekonomiczne.

 
Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

Zobacz cały raport na stronie IMM.
Grafiki pobierzesz poniżej.

Analizę przeprowadzono na podstawie 4 580 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 marca 2013 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1,  PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Maryja, RDC).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których padały nazwy mediów:
•    tytułów prasowych,
•    portali internetowych,
•    stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. 

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych. Ma to bezpośredni wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium, a tym samym może przekładać się na wzrost jego czytelnictwa, oglądalności lub słuchalności. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 36 stacji telewizyjnych, 67 stacji radiowych oraz polskie zasoby Internetu. Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym: Facebook, Twitter, Blip, Goldenline.
W czerwcu 2011 roku Instytut Monitorowania Mediów uruchomił nową usługę połączoną ze internetową stroną informacyjną: Kompas Social Media – audyt działań PR w mediach społecznościowych.