IMM: Najbardziej opiniotwórcze media w marcu. Głównym tematem – wybory prezydenckie.

Prasa
W czołówce najczęściej cytowanych tytułów prasowych znaleźli się zwycięzcy rankingu – Gazeta Wyborcza, Wprost oraz Rzeczpospolita.

Wśród tygodników dominował Wprost, co mogło być związane z echem afery Kamila Durczoka i zmianami na stanowisku redaktora naczelnego tygodnika. Kolejne miejsca zajęły Newsweek oraz Polityka.

 

Najczęściej cytowanym miesięcznikiem został Forbes, który po lutowym rankingu najbogatszych Polaków, opublikował ranking najbogatszych ludzi na świecie.

Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych prym wiedzie TVN24, znacznie wyprzedzając konkurencję. 

Radio
Pozycję lidera wśród stacji radiowych zdobyło RMF FM, kolejne miejsca zajęły Radio Zet, TOK FM.

Portale internetowe
Najbardziej popularnym portalem okazał się serwis wpolityce.pl, wyprzedzając portal tvn4.pl oraz dotychczasowego lidera – portal onet.pl.  

Media ekonomiczne
Wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych ponownie dominował Dziennik Gazeta Prawna, przesuwając na dalsze pozycje Puls Biznesu oraz miesięcznik Forbes.

Media regionalne
Media regionalne zdominował Polska Dziennik Łódzki, w związku z opisywaną aferą w łódzkim Zakładzie Karnym, w którym osadzona była żona, oskarżonego o malwersacje finansowe, właściciela nieistniejącej już firmy Amber Gold. Kolejne pozycje zajęło Radio Gdańsk, Polska Gazeta Krakowska, Polska Głos Wielkopolski oraz Polska Dziennik Polski.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.
Badanie przeprowadzono na podstawie 5 179 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 marca 2015 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 5 234 razy (3 275 razy w prasie, 1 155 w telewizji i 804 w radio).
Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:
•    prasowych,
•    portali internetowych,
•    stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.  

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków. Stała wysoka liczba cytowań to jeden z elementów mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 1000 tytułów prasowych, niemal sto stacji radiowych i telewizyjnych oraz polskie zasoby internetu wraz z social media.