„PRaktykuj za granicą” – uczestnicy drugiego etapu wybrani!
Zadaniem konkursowym w I etapie „Praktykuj za granicą” było stworzenie briefu strategii komunikacji dla wybranej fundacji i zakresu: „Pomagamy ludziom”, „Pomagamy zwierzętom” i „Promujemy kulturę”. Zainteresowanie tematami z obszaru CSR wykazali studenci z 32 uczelni wyższych z różnych części Polski. W pierwszej piątce znalazły się: Uniwersytet Warszawski (30% zgłoszeń z pierwszej piątki), Uniwersytet Jagielloński (24%), Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu (19%), Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (14%) i Uniwersytet Wrocławski (13%). Co ciekawe wymienione uniwersytety cieszą się bardzo zróżnicowaną popularnością w mediach. W tym samym okresie, w którym napływały zgłoszenia konkursowe, czyli od 1 kwietnia do 30 czerwca IMM zbadał także obecność w mediach pięciu uniwersytetów, z których studenci najczęściej rejestrowali się do „Praktykuj za granicą”. O ile Uniwersytet Warszawski i Jagielloński przodują także w tym obszarze, zdobywając kolejno ok. 32 tys. i ok. 28 tys. publikacji w prasie, rtv i internecie, to na temat Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu pisano tylko 2,3 tys. razy, czyli ok. 5 razy mniej niż o Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza (11, 7 tys.), czy Wrocławskim (9,5 tys.).
Na kolejnych miejscach pod względem liczby zgłoszeń uplasowały się: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytet Gdański oraz Uniwersytet Śląski.
„Zgłoszone do konkursu „PRaktykuj za granicą” briefy są dowodem wzrastającego zainteresowania młodych adeptów sztuki PR-u organizacjami non-profit.” – podsumowuje pierwszy etap dr Anna Adamus-Matuszyńska, jedna z jurorek konkursu. „Celem konkursu, oprócz promocji właściwych działań komunikowania się z otoczeniem, jest także pokazanie, że ta forma budowania relacji jest niezbędnym elementem działania każdej organizacji. Choć w zaproponowanych dla Fundacji „Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt Viva!” strategiach dominują działania w mediach społecznościowych i aplikacje na różne nośniki, to wskazywanie tradycyjnych środków takich, jak wykorzystanie sponsoringu, czy wsparcie celebrytów w działalności Fundacji nadal pełnią ważne funkcje. To, co może martwić to dominacja zdrowego rozsądku uczestników konkursu nad zweryfikowaną wiedzą i badaniami. Ale w praktyce będą musieli odpowiadać na pytanie: dlaczego?, a ten konkurs na pewno im taką konieczność uświadomi.”
W II etapie konkursu wybrani studenci będą mieli za zadanie rozwinąć swoją wstępną strategię komunikacji dla „Fundacji Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt – Viva!”, Fundacji Dzieciom „Zdążyć z pomocą” oraz Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, działającego przy galerii Zachęta. Wsparciem w prowadzonych analizach i badaniach będzie dla uczestników II tury automatyczny monitoring internetu aMI, który daje możliwość samodzielnego decydowania o zakresie monitoringu oraz dodawania słów kluczowych, ich zakresu i kontekstu.
Strona konkursu: www.imm.com.pl/praktykujzagranica
„PRaktykuj za granicą” to konkurs stażowy organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów od 2003 roku. Projekt jest skierowany do studentów wszystkich wydziałów, interesujących się zagadnieniami public relations oraz komunikacji społecznej. Honorowy patronat nad konkursem objął Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, a głównym patronem medialnym została Gazetapraca.pl.
Lista zwycięzców oraz nowości na temat konkursu na Facebooku IMM: