IMM: My się zimy nie boimy? Zima zaskoczyła drogowców, ale nie internautów

Na temat dróg polskich w internecie i social mediach przez ostatni weekend, w dniach od 22.01 do 25.01.2016, pojawiło się ponad 4 tys. wzmianek, z czego najwięcej na Faceboku – tam znalazło się 86% wszystkich informacji, chociaż popularnością cieszył się także Twitter (gdzie pojawiło się 10% wiadomości) oraz zyskujący coraz większe rzesze użytkowników – Instagram (4%). Czy ostatnie mrozy dały w kość Polakom i polskim drogom?

 

Polskie drogi nie takie straszne jak je malują?

O dziwo internauci nie narzekali aż tak bardzo na stan dróg jak mogłoby się to wydawać. Ze wszystkich wzmianek zabarwionych emocjonalnie aż 63% stanowiły komentarze pozytywne. Internauci często memowali polską (drogową) rzeczywistość – zapewne w myśl zasady „śmiech to zdrowie!”, co prezentowało się mniej więcej tak:

Widzisz dziurę? Pisz! Pomożemy.

Chociaż nie zabrakło również gorzkich słów – negatywne komentarze stanowiły 37% wszystkich wzmianek. Część internautów musiała dać upust swojej niechęci wobec stanu polskich dróg w zimie i ich wątpliwej wytrzymałości. A szczególnie w czasie zbliżającej się odwilży kiedy na światło dziennie zaczynają wychodzić wspomniane już dziury. Dla jednych są powodem do żartów, dla innych powodem wzrostu ciśnienia (i to nie tego atmosferycznego). „Jeszcze jedna tak duża dziura na drodze, przez którą wypadnie mi z rak telefon a idę do ratusza po burmistrza i jego pyskiem po niej przejadę”- pisze jeden z użytkowników Twittera. Użytkownicy portali społecznościowych pozostają bezwzględni, jak bezwzględne wobec nich i ich dobytku pozostają same drogi.

Z pomocą przychodzi m.in. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu Krakowie, który namawia na natychmiastową reakcję w przypadku czyhających na nas pozimowych niespodzianek.

Tylko czy – idąc za głosem internautów – kogoś rzeczywiście zainteresuje nasza obserwacja i za pomocą magicznej różdżki naprawi zagrażające naszemu życiu złowrogie dziury? Tego nie wie nikt, nawet wróżbita Maciej.

Będzie dobrze?

Media internetowe w okresie zimowym często poruszają w swoich artykułach temat dróg i potrzeby ich modernizacji. Wśród materiałów przygotowanych przez agencję informacyjną Newseria tematy te były również jednymi z najczęściej cytowanych w tym okresie. Jak czytamy na stronie biznes.newseria.pl jeśli urzeczywistnią się plany Programu budowy dróg krajowych na lata 2014–2023 realizowanego przy wykorzystaniu środków unijnych oraz wkładu krajowego, możemy spodziewać się tysięcy kilometrów nowych dróg. Jako że plan ten został przyjęty jeszcze przez poprzedni rząd, w opinii niektórych ekspertów może być zbyt optymistyczny, jednak szacuje się, że dostępne środki mają pozwolić na zbudowanie blisko 4 tys. kilometrów autostrad i dróg szybkiego ruchu, a także 57 obwodnic miejskich.

Trzymamy więc kciuki, żeby zdjęcia polskich dróg nie dostarczały Polakom inspiracji do kolejnych memów, a napawały dumą i prędkością (ale ograniczoną!).


 

Autor badania: Karolina Masalska, Specjalista ds. PR, IMM

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz oznaczenia źródła przy grafice.

Zobacz inne raporty również na stronie: http://www.imm.com.pl/dla_mediow

 

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg