Wydatki reklamowe w październiku 2017

Wydatki reklamowe w podziale na branże

W październiku największy budżet na reklamę przeznaczyła branża farmaceutyczna – jej wydatki reklamowe stanowiły 40% wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa, na trzecim – finansowa.

Wydatki reklamowe w podziale na media

Wszystkie branże zainwestowały najwięcej środków w reklamę telewizyjną, w branżach farmaceutycznej i finansowej było to ponad 30% budżetu reklamowego. W branży motoryzacyjnej budżet lokowany był proporcjonalnie we wszystkich mediach.

Branża

Farmaceutyczna

Handlowa

Finansowa

Motoryzacyjna

Telekomunikacyjna

Wydatki

468,2 mln zł

356,4 mln zł

124,6 mln zł

123,4 mln zł

103,3 mln zł

Wydatki w październiku 2017 według oficjalnych cenników reklamowych netto

Najwięksi reklamodawcy: branża farmaceutyczna

W rankingu największych reklamodawców z branży farmaceutycznej pierwsze miejsce zajmuje Aflofarm z budżetem wynoszącym ponad 113 mln zł. Kolejne miejsca należą do USP Zdrowie oraz Polpharmy.

Marki o największych wydatkach reklamowych: farmacja

Reklamodawcy z sektora farmaceutycznego największe budżety reklamowe ulokowali w produktach Ibuprom oraz Gripex firmy USP Zdrowie. W pierwszej trójce znalazł się także Voltaren (GSK).

Marka

Ibuprom

Gripex

Voltaren

Molekin D3

Neosine

Wydatki

8,9 mln zł

8,3 mln zł

124,6 mln zł

7,8 mln zł

6,6 mln zł

Wydatki w październiku 2017 według oficjalnych cenników reklamowych netto

Najwięksi reklamodawcy: branża finansowa

W październiku największym reklamodawcą w branży finansowej był Bank Zachodni WBK, który zainwestował w promocję ponad 16 mln zł. W pierwszej trójce znalazły się także Alior Bank oraz Bank Millennium.

Typy reklamowanych produktów: finanse

Branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy kont bankowych, pożyczek gotówkowych oraz ogólnych usług finansowych.

Najwięksi reklamodawcy: branża handlowa

Najwięcej w promocję w branży handlowej zainwestował Lidl oraz Media Expert (budżety o wartości ponad 40 mln zł), a także Metro Group (właściciel m.in. marek Makro i Saturn).

Kategorie reklamowanych sklepów: handel

W branży handlowej największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. Na trzecim miejscu znalazła się reklama hipermarketów.

Najwięksi reklamodawcy: branża motoryzacyjna

Według danych z monitoringu reklam IMM największy budżet reklamowy w branży motoryzacyjnej ulokował w mediach Volkswagen. W październiku na kolejnych miejscach znalazły się Toyota i General Motors.

Marki o największych wydatkach reklamowych: motoryzacja

Opel to marka, w którą zainwestowano najwyższe kwoty reklamowe (ponad 10 mln zł) w branży motoryzacyjnej. Za nim znalazły się Volkswagen oraz Renault.

Marka

Opel

Volkswagen

Renault

Hyundai

Toyota

Wydatki

10,3 mln zł

9,6 mln zł

9,5 mln zł

9,3 mln zł

7,5 mln zł

Wydatki w październiku 2017 według oficjalnych cenników reklamowych netto

 

Najwięksi reklamodawcy: branża telekomunikacyjna

Plus i Orange to najwięksi reklamodawcy z branży telekomunikacyjnej w październiku – z budżetami ponad 20 mln zł każdy. Trzecie miejsce należy do T-mobile.

Typy reklamowanych produktów: telekomunikacja

Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty na abonament, internetu, a także oferty łączonej (telewizji, internetu i telefonii w jednym pakiecie).

 

Autorka badania

Magdalena Pawłowska

mpawlowska@imm.com.pl

Tel. 22 378 37 50


 

O badaniu

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-31 października 2017r.

Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio
i telewizji.

Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

 

O admonit:

Admonit monitoring reklam to narzędzie do analizy wydatków reklamowych danej marki oraz jej konkurencji. Admonit  monitoruje reklamy w niemal 100 stacjach RTV i ponad 400 tytułach prasowych. Wydatki podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów. Umożliwia monitorowanie nowych kampanii, a także analizę dotychczas wyemitowanych reklam, według marki oraz branż.

Więcej zalet admonit tutaj.

O IMM:

IMM dostarcza kompleksowy monitoring wszystkich mediów od 2000 r. Dostępny on-line moduł analityczny umożliwia pomiar efektywności działań PR i pozwala na bieżące śledzenie efektów działań komunikacyjnych na tle konkurencji. Pomaga chronić reputację firmy i marki
w sytuacjach kryzysowych.

Stałym monitoringiem objętych jest ponad milion domen z polskiego zasobu internetu wraz z social mediami (z aktualizacją wyników w czasie rzeczywistym), ponad 1000 tytułów prasowych oraz ponad 200 stacji RTV z szerokim wyborem mediów regionalnych i lokalnych.

Więcej o IMM:

www.imm.com.pl