KPI w monitoringu mediów w czasie rzeczywistym tylko u nas!
Prezentujemy kolejne autorskie rozwiązanie w naszym monitoringu mediów. Klienci składający się w większości ze specjalistów ds. komunikacji, od teraz w oparciu o bieżący monitoring publikacji mogą z poziomu naszego głównego serwisu – Biuletynu IMM (Platformy) wyznaczać kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) działań public relations. Co ważne, zliczanie KPI odbywa się w czasie rzeczywistym za pomocą specjalnego algorytmu i między innymi pomaga budować przewagę wizerunkową. Na polskim rynku taka usługa jest dostępna tylko u nas!
Potrzebujesz pomocy w ustawieniu celów na swojej Platformie?
Napisz do swojego opiekuna lub na adres ogólny.
Kształtowanie wizerunku marki, firmy, instytucji lub osoby na podstawie wcześniej opracowanej strategii to podstawa dobrze prowadzonej komunikacji. Nie mniej ważny jest systematyczny monitoring mediów, który dodatkowo oparty o konkretnie wyznaczone cele określone w czasie, zwiększa szanse na osiąganie najlepszych wyników w obszarze PR-u.
Przygotuj się na sezon projektowy
Nasze mediowe KPI, to darmowa usługa, która pozwoli Ci regularnie wyznaczać kluczowe wskaźniki efektywności (ang. Key Performance Indicators) działań public relations w czterech aspektach: liczby publikacji z podziałem na wszystkie typy mediów, wielkość dotarcia [1], wartość ekwiwalentu reklamowego (AVE) i pojawiania się w ważnych dla siebie źródłach – tytułach mediowych. Możesz wyznaczać KPI zarówno na bieżące i przyszłe projekty jednorazowe, dotyczące np. inauguracyjnych kampanii produktowych, jak i na obsługę biura prasowego, w tym media relations raportowanych zazwyczaj w cyklach miesięcznych czy kwartalnych. Wyznacz cele, na których pracujesz na co dzień i pozwól IMM raportować wyniki na bieżąco za pomocą interaktywnych widżetów z paskiem stanu realizacji od 0 do 100 proc.
O krok przed konkurencją
Usługa umożliwia wyznaczanie tych samych KPI także na monitoring działań konkurencji – śledzenie wyników porównawczych, które prezentowane są w Biuletynie w sposób automatyczny, pozwoli Ci dostosowywać komunikację do bieżącej sytuacji. Taka praktyka w założeniu prowadzi do budowania przewagi konkurencyjnej w zakresie zasięgu, czy wartości danych publikacji wyrażanych za pomocą wskaźnika AVE lub dotarcia. Niezależnie od branży z łatwością możesz również wyznaczać cele na ekspozycje swoich działań w najbardziej pożądanych tytułach (KPI na źródła) oraz jednocześnie w odniesieniu do konkurencji, ustawiając jej te same założenia, a stopień realizacji celu od 0 do 100 proc. będziemy Ci prezentować w czasie rzeczywistym wraz z napływem nowych materiałów.
Bądź SMART tradycyjnie
Nasza nowość nie bez powodu opiera się na tradycyjnej metodzie S.M.A.R.T. wspierającej prawidłowe definiowanie celów w projekcie. Sprecyzowane, mierzalne, osiągalne, istotne i określone w czasie cele na obecność w mediach to połowa sukcesu. Doskonale wiemy o tym jako Instytut Monitorowania Mediów, gdyż działamy na polskim rynku od przeszło 20 lat i jako lider branży integrujemy wszystkie media w jednej aplikacji: social media, portale, prasę, radio i telewizję. Zatrudniamy specjalistów, którzy są z nami związani przez lata, a nawet dekady. Obecnie pracujemy dla ponad 1500 klientów z kraju i zagranicy.
Mediowe KPI to już kolejna nasza nowość w IMM
Mediowe KPI stanowią nasze kolejne już rozwiązanie skierowane do specjalistów z branży PR i marketingu. W kwietniu br. wprowadziliśmy również nowy wskaźnik – indeks mocy – mierzący, z jaką siłą w skali od 0 do 10 dany przekaz o marce, firmie lub danym zagadnieniu potencjalnie oddziałuje na odbiorcę. Kilka miesięcy wcześniej natomiast jako jedyni wprowadziliśmy na rynek monitoringu mediów w Polsce darmową aplikację mobilną IMMapp, która pozwala zarządzać publikacjami nie tylko z portali internetowych, lecz także z social mediów, prasy, radia i telewizji. Aplikacja jest kompatybilna z system Android, iOS i HarmonyOS. Więcej tutaj.
[1] Dotarcie informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym, a więc o jego szacunkowym zasięgu.