IMM patronem konferencji „Transparentny influencer marketing – nowa era funkcjonowania?”
Już 8 marca (g. 11.00 -16.00) na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego (sala kolumnowa ul. Bednarska 2/4, Warszawa oraz online na kanałach WDIB UW) odbędzie się konferencja „Transparentny influencer marketing — nowa era funkcjonowania?”.
Komunikacja wykorzystująca kanały i wizerunek influencerów to jedna z najszybciej rosnących gałęzi marketingu. Wraz ze wzrostem idą także nowe ryzyka, potrzeba edukacji, zbudowania oraz wypracowania odpowiednich standardów i regulacji — zarówno wśród agencji, influencerów, ale także przedstawicieli marek.
Konferencję rozpocznie Dziekan Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii — prof. dr hab. Janusz Adamowski.
Wśród prelegentów pojawią się:
Martyna Popiołek-Dębska — radca prawny w Grupie Kapitałowej CCC, inspektor ochrony danych osobowych,
Krzysztof Lehmann — z-ca dyrektora delegatury UOKiK w Bydgoszczy,
Kamil Bolek — szef marketingu LTTM, CMO i członek zarządu agencji, youtuber,
Marek Wajda — ekspert ds. PR i influencer marketingu,
Dagmara Tarka — ekspertka ds. public relations i personal brandingu,
Agata Ruszkowska — redaktorka portalu NowyMarketing.pl,
znane i cenione osobowości medialne:
Maria Górecka — autorka bloga i vloga „Mamy Gadżety”,
Barbara Pasek — dziennikarka grupy Discovery, dyplomowany lifecoach, influencenka,
Maciej Dowbor — prezenter telewizyjny, dziennikarz,
Natalia Hołownia — dziennikarka, redaktorka, influnecerka,
a także:
Włodzimierz Schmidt — prezes zarządu IAB,
prof. ucz. dr hab. Dariusz Tworzydło — kierownik katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations,
Karina Stasiuk – Krajewska — ekspertka ds. public relations, dr hab. prof. Uniwersytetu SWPS, Kierownik Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu,
dr Łukasz Przybysz — medioznawca, teoretyk komunikacji i etyk komunikacji profesjonalnej, kierownik studiów stacjonarnych I i II stopnia na kierunku Dziennikarstwo i medioznawstwo, Wykładowca UW.
Eksperci podzielą się swoim know-how, przemyśleniami i rekomendacjami, a także podpowiedzą, jak podejść do tematu influencer marketingu w sposób przynoszący zamierzone efekty i niebudzący wątpliwości prawnych.
Wydarzenie poprowadzi Emilia Zakrzewska, dyrektor marketingu w ProService Finteco oraz wykładowca WDIB UW, Malwina Żuchniewicz z Biura Promocji WDIB UW oraz przedstawicielki Koła Naukowego Public Relations UW — Ewa Grabek i Anna Chlapek.
Podczas konferencji poruszone zostaną tematy z obszarów:
- Prawo a influencer marketing w Polsce i na świecie — jak wyglądają przepisy w wybranych krajach?
- Standaryzacja i samoregulacja branży — czy influencer marketing potrzebuje twardych przepisów?
- Case study — Nietypowe, ale legalne oznaczanie współpracy.
- „Być czy mieć” — między etyką a biznesem.
- Jaki może być wkład świata nauki w kształtowanie etycznych postaw w PR i marketingu?
Współorganizatorem konferencji jest Koło Naukowe Public Relations UW.