AI w narzędziach IMM

Eksperci z Instytutu Monitorowania Mediów pracują nad nowoczesnym systemem klasyfikacji materiałów mediowych, który będzie dopasowany do indywidualnych preferencji każdego z klientów. To innowacyjne na polskim rynku rozwiązanie będzie opierać się m.in. na algorytmach sztucznej inteligencji. Projekt IMM otrzymał dofinansowanie ze środków UE na kwotę blisko 4 mln zł.

 

Nad najnowszym rozwiązaniem mającym ułatwić korzystanie z monitoringu mediów pracuje zespół ekspertów IMM złożony z naukowców, doświadczonych analityków i deweloperów. System, który tworzą, będzie między innymi automatycznie grupował publikacje pod względem tematów oraz szeregował materiały według ich istotności dla konkretnego klienta.

 

IMM już teraz stosuje metody grupowania materiałów ze wszystkich mediów na etapie prezentacji wyników dla klientów. Ze względu na to, że działamy na bardzo dużą skalę, chcemy rozwinąć i zautomatyzować ten proces. Co ważne, zależy nam, aby rozwiązanie było dopasowane do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika – mówi Paweł Sanowski, Prezes Zarządu Instytutu Monitorowania Mediów.

 

Ilu klientów, tyle możliwości

Najnowszy projekt IMM wpisuje się w problematykę targetowania, czyli dopasowania treści do preferencji klienta. System, który powstaje, będzie rozpoznawał zachowania użytkownika w kwestii wyboru najbardziej istotnych dla niego materiałów spośród tych zgrupowanych na Platformie IMM. Narzędzie ma szeregować zebrane treści pod kątem potrzeb poszczególnych klientów. Rozpoznana przez sztuczną inteligencję skala istotności będzie stanowiła element budowania indywidualnego profilu użytkownika. W praktyce oznacza to, że system będzie „uczyć się” tego, jak dana osoba korzysta z narzędzia, i na tej podstawie układać informacje w optymalny dla niej sposób.

 

Precyzyjne grupowanie i prezentacja treści

Dzięki wdrożeniu nowych funkcjonalności system będzie automatycznie rozpoznawał tematykę zmonitorowanych wzmianek. Efektem będzie pogrupowanie materiałów według tematów – w ramach opisanej wyżej opracowanej indywidualnie dla każdego klienta skali istotności.

 

Realizacja klasyfikowania materiałów według aktualnej, często szybko zmieniającej się tematyki jest wyzwaniem interdyscyplinarnym i wieloetapowym. Składa się między innymi z analizy leksykalnej, syntaktycznej i semantycznej. Nasz system skupi się na rozpoznaniu tematów w monitorowanych materiałach, a następnie uzyskane dane zostaną wykorzystane w procesie klasyfikowania i grupowania danych. By to osiągnąć, użyjemy analizy sieci społecznych, inżynierii cech, uczenia maszynowego oraz metod analizy języka naturalnego (NLP) – wyjaśnia Agata Andruszkiewicz, Członek Zarządu IMM.

 

Korzyści dla PR-u, marketingu i biznesu

Często zdarza się, że w natłoku różnorodnych informacji, trudno jest odnaleźć te najistotniejsze. Ani PR-owcy i marketerzy, ani zarządy firm nie mają czasu, by wnikliwie analizować wszystkie treści na temat marki. Dlatego projekt realizowany przez IMM będzie odpowiedzią na to wyzwanie. Klienci będą mieć pewność, że kluczowe informacje zostaną właściwie wyeksponowane na Platformie IMM i będą dla nich widoczne w pierwszej kolejności.

 

Instytut Monitorowania Mediów ma już doświadczenie w wykorzystywaniu modeli AI. Spółka od lat skupia się na rozwoju kompetencji technologicznych i pod względem innowacji wyznacza trendy na polskim rynku monitoringu mediów.

 

Projekt „Opracowanie opartego na uczeniu maszynowym narzędzia do grupowania tematycznego publikacji mediowych i efektywnego ustalania ich istotności dla klienta” jest realizowany w ramach Programu Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki, na który przyznano grant w wysokości 3 829 532,63 zł. Całkowita wartość projektu to 6 165 108 zł.

 

Prace nad projektem ruszyły w styczniu 2024 roku i potrwają do końca 2025 roku.

 

Pliki do pobrania:

 

Kontakt dla mediów:

Paulina Piotrowska
Starsza Specjalistka ds. Komunikacji
@:ppiotrowska@imm.com.pl
kom.: +48 507 099 380