Akcja „Media bez wyboru” jednoczy redakcje z całej Polski

W protest wobec projektu wprowadzenia podatku od reklam dla mediów zaangażowali się dziennikarze z całego kraju. Oprócz wielu serwisów internetowych, stacji telewizyjnych i radiowych swoje poparcie dla akcji „Media bez wyboru” wyrazili również wydawcy prasy. 30 dzienników opublikowało wczoraj na pierwszych stronach swoich gazet hasło przewodnie sprzeciwu lub list otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych. Samo działanie tytułów prasowych to dotarcie na poziomie 1,2 mln kontaktów z przekazem – podaje Instytut Monitorowania Mediów IMM.

W akcji udział wzięły między innymi TVN, Superstacja, Telewizja Polsat, Grupa RMF, Wirtualna Polska, Onet czy Interia. Na stronach portali internetowych, stacji telewizyjnych i radiowych zamiast wiadomości znaleźć można było czarne plansze z napisem „Tu powinien być Twój portal”, „Tu powinien być Twój program”, a także wyjaśnienia dotyczące protestu, czy list otwarty do władz, który podpisało ponad 40 prywatnych firm z sektora rynku mediów. Telewizje zawiesiły swoje kanały informacyjne. Dziennikarze natomiast przebieg protestu starali się relacjonować na profilach w mediach społecznościowych.

 

 

„Niektóre stacje radiowe przywróciły nadawanie informacji o godz. 11. Większość jednak nie wznowiła emisji, w tym wszystkie stacje telewizyjne, które zadeklarowały udział w proteście, nie uruchomiły swoich wydań aż do kolejnego poranka” - dodaje Maciej Nowocień, Dyrektor Produkcji w Instytucie Monitorowania Mediów.

 

 

W akcję zaangażowało się większość dzienników w kraju

 

 

W strajku uczestniczyło również 30 dzienników, w tym Dziennik Bałtycki, Dziennik Gazeta Prawna, Dziennik Łódzki, Dziennik Polski, Dziennik Zachodni, Echo Dnia Podkarpackie, Echo Dnia Radomskie, Echo Dnia Świętokrzyskie, Express Bydgoski, Express Ilustrowany, Fakt, Gazeta Krakowska, Gazeta Lubuska, Gazeta Pomorska, Gazeta Wrocławska, Gazeta Współczesna, Gazeta Wyborcza, Głos Koszaliński, Głos Pomorza, Głos Szczeciński, Głos Wielkopolski, Kurier Lubelski, Kurier Poranny, Nowa Trybuna Opolska, Nowiny, Nowości, Parkiet, Przegląd Sportowy, Rzeczpospolita i Super Express. Wszystkie te opublikowały na okładce wczorajszego wydania listy otwarty, hasło „Media bez wyboru” lub szersze wyjaśnienia w związku z przyłączeniem się do protestu. Łączne [1]dotarcie tego działania to 1 265 000 potencjalnych kontaktów z dystrybuowanym przekazem.

 

 

[1] Dotarcie informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym, a więc o jego szacunkowym zasięgu.

 

Pliki do pobrania:

 

 

 


 

Korzystanie z danych zebranych przez Instytut Monitorowania Mediów, w tym wykorzystanie wykresu graficznego i publikacja materiału dopuszczalne jest pod warunkiem następującego oznaczenia źródła:

 

  • W przypadku mediów elektronicznych – poprzez umieszczenie w artykule aktywnego linku do źródła lub strony głównej (imm.com.pl) oraz umieszczenia pełnej nazwy autora tj. „Instytut Monitorowania Mediów IMM”.
  • W przypadku mediów tradycyjnych – poprzez umieszczenie informacji: „źródło: Instytut Monitorowania Mediów IMM”.

 

 

Kontakt dla mediów:

 

Sylwia Dobkowska
Kierownik Działu PR & Marketingu
kom.: +48 502 422 574
@: sdobkowska@imm.com.pl

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg