AMEC, czyli mierzenie efektów PR (wersja light)

Czy wiecie, że w USA Twitter pozwala przewidzieć kasowy sukces filmu jeszcze przed premierą? To najbardziej sensacyjna, chociaż nie jedyna rzecz, której dowiedziałam się przeglądając materiały z europejskiego kongresu mierzenia efektów PR.

Wynotowałam kilka faktów zaskakujących i potencjalnie przydatnych – być może zachęci to was do przejrzenia materiałów lub odwrotnie, zaoszczędzi wam kilku godzin spędzonych na wertowaniu PDF-ów.

Uwaga, wybór smakowitych informacji jest całkowicie subiektywny!

1. Na przystawkę krótkie podsumowanie całości: Jest powszechna zgoda, co do konieczności porzucenia AVE, a zamiast tego opracowania i wystandaryzowania bardziej miarodajnych wskaźników, ale większość pomysłów jest wciąż na bardzo ogólnym czy wręcz teoretycznym poziomie.

2. Nietypowa odpowiedź na pytanie „co jest ważniejsze, media społecznościowe czy tradycyjne?”: PR-owcowi social media przede wszystkim są przydatne jako weryfikacja działań, nie jako kanał komunikacyjny. Nawet wśród blogerów Internet jest źródłem tylko 1% newsów! („The cross over point”)

3. Gratka dla wszystkich interesujących się nadchodzącymi wyborami z punktu widzenia PR-owego: analiza (udanej!) kampanii bez billboardów w Portugalii – oczywiście była ona realizowana w oparciu o Internet i media społecznościowe. Case study koncentruje się na problemie przyciągnięcia i zatrzymania uwagi odbiorców: cóż z tego, że przez naszą stronę przewinie się kilka tysięcy użytkowników, jeśli każdy spędzi na niej 2 sekundy. Analiza case’u – stety lub niestety – kończy się konkluzją, że to media tradycyjne są kołem napędowym zainteresowania internautów, a media społecznościowe przede wszystkim poprawiają wykorzystanie istniejących zasobów, przedłużają życie newsów, etc. Czyli jak wyżej – głównym kanałem komunikacji muszą być media tradycyjne. („Presidential Election 2011”, Jorge Portugal)

4. Śmierć prasy papierowej zostaje odwołana – poparte dowodem w postaci historii powstania nowego dziennika – „i” (to tytuł gazety) – dla „ludzi, którzy nie mają zbyt wiele czasu na czytanie gazet”. Zdaniem autorów sukcesu gazety kluczowe było nadanie jej cech mediów elektronicznych: interaktywności i zwięzłości. („The future of the Media”, Imogen Haddon)

5. Wszystkim, których interesuje branża monitorowania mediów per se, polecam warsztat „konsolidacyjna środa”. Jak sama nazwa wskazuje przyszłość branży upatrują w dalszej konsolidacji, która ma przynieść zmniejszenie kosztów, zwiększenie innowacyjności – i oczywiście „synergię” 😉

6. Ostatnia smakowita rzecz na koniec: dane, które przekonały mnie, że (w niektórych przypadkach) jest sens wyliczać ROI PR-u za pośrednictwem jego wpływu na liczbę odwiedzin strony internetowej.

Pierwszy wykres ilustruje współzależność ilości wyszukiwań nazwy firmy w Google’u oraz wartości akcji firmy. Na drugim liczba wyszukiwań i wartość sprzedaży. W obu przypadkach współczynnik korelacji (r Pearsona) wynosi 0,78 czyli bardzo dużo!

Spectrum Consulting and AdsInsight, Mark WestabySpectrum Consulting and AdsInsight, Mark Westaby

Jeśli mielibyście siłę na przejrzenie tylko jednego pliku materiałów, to polecam właśnie ten warsztat – „Proving your worth” – dużo soczystych danych i wniosków, dobrze zrozumiałych bez akompaniamentu mówcy.

A wracając do kwestii przewidywania kasowości filmu za pomocą Twittera – 97,3% skuteczność w przewidywaniu zysku z premierowego weekendu! Może analitycy giełdowi powinni się martwić o swoją przyszłość, jeśli cenę akcji i sukces przedsiębiorstwa da się przewidzieć na podstawie liczby wyszukań w Google’u i postów na Twitterze? 🙂

Materiały z kongresu 2011 są dostępne (po wpisaniu hasła „lisbonsummit2011”) tutaj: http://www.amecorg.com/downloads/

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg