Anonimowość w sieci

Internet jest już z nami od tylu lat, że stał się codziennością każdego z nas. Wykorzystujemy go w pracy, w domu czy nawet w komunikacji miejskiej. Podobnie jak powietrza, nie zauważamy go, ale jest wszędzie i co ważniejsze, jest większości z nas potrzebny do życia. Odkąd na początku lat 90. wszedł do powszechnego użytku zyskał na ogromnej popularności. Internet dla wielu osób wydaje się być miejscem anonimowym. Myślimy, że niezależnie co i gdzie napiszemy nikt się nie dowie, że to nasze dzieło. Nic bardziej mylnego!

Tych, którzy nie wierzą w medialne doniesienia, zapewniam, że w sieci nikt się nie ukryje. Anonimowość jest po prostu niemożliwa! Uświadommy sobie, że każde nasze działanie jest rejestrowane. A jak to się dzieje? Każdy z nas pozostawia po sobie indywidualny i unikatowy ślad – adres IP. Niektórych to może zaskoczyć, ale dzięki temu adresowi można nawet ustalić miejsce zamieszkania użytkownika. Oczywiście istnieją sposoby maskowania IP, jednak i na to znajdzie się sposób. Dostawcy Internetu oferują np. zmienne IP. Jednak i to nas nie chroni. IP zmienia się każdorazowo przy połączeniu z Internetem. Jeśli jednak pracujemy kilka godzin, to IP mamy to samo. Zatem poczucie anonimowości okazuje się bardzo złudne!

Oczywiście co bardziej zaawansowani użytkownicy sieci potrafią korzystać ze specjalnych aplikacji, które zwiększają anonimowość. Należą do nich np. ProxyWay, TOR czy UltraSurf. Takie aplikacje pozwalają ominąć ograniczenia, które nakłada na nas dostawca internetu, szyfrować połączenie z siecią, usunąć historię przeglądania stron WWW czy usunąć tzw. ciasteczka (Cookies). Jednak musimy mieć świadomość, że wciąż nie jesteśmy w pełni niewidoczni. Takie programy jak wspomniane powyżej tylko utrudniają odnalezienie nas, jednak nie ma narzędzia, które daje 100% anonimowości.

Skoro nie da się w pełni zabezpieczyć, to pojawia się pytanie czy w ogóle warto? Z pewnością tak! Każdy powinien mieć świadomość, że nie wszyscy użytkownicy sieci (np. hakerzy) wykorzystują wirtualne treści do właściwych celów. Miejmy też świadomość, że to co piszemy i publikujemy w sieci, tworzy nasz własny wizerunek, czy wizerunek organizacji, w której pracujemy. Zatem do wszystkich tych, którzy żyją w poczuciu anonimowości mówię: Obudźcie się! Pamiętajcie, że niewinna fotka, którą udostępniliście kilka lat temu może wypłynąć niespodziewanie po kilku latach i to wbrew waszej woli.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg