„AszDziennik” najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce

W marcu na szczycie rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów” w Polsce znalazły się „AszDziennik” ex aequo z „Faktoidem”, wyprzedzając serwisy z memami i konta na Snapchacie, których nie zna nikt powyżej 16 roku życia – wynika z najnowszego badania Instytutu Monitorowania Mediów. Głównym tematem: teczki IPN oraz problemy ekonomiczne młodych Polaków.

W marcu reporterzy śledczy „AszDziennika jako pierwsi dotarli do zgromadzonych przez Instytut Pamięci Narodowej materiałów na temat Macieja Stuhra. Jak ujawniła redakcja, aktor i syn znanego aktora „w pierwszej klasie doniósł nauczycielce na kolegę z ławki”. Materiały obciążające Stuhra „AszDziennik” opublikował na stronach internetowych. Jak zapewniali autorzy tekstu, autentyczność materiałów IPN została potwierdzona przez grupę stuhrologów.

 

Dziennikarze magazynu nie unikali także opisywania drażniących kwestii społecznych. Największe zainteresowanie mediów wywołał poruszający materiał o trudnej sytuacji młodych Polaków. Dziennikarze „AszDziennika” dotarli do młodego mężczyzny, który  kupiłby iPhone SE, ale nie ma piątej kieszeni w spodniach, by go nosić ze sobą. Fan Apple pragnął zachować anonimowość. W rozmowie z dziennikarzami zdradza, że gdyby kupił sobie nowy model, to musiałbym zostawić któryś z obecnie posiadanych w domu.

Opinią publiczną wstrzęsnęły też doniesienia „Faktoidu”. „Nie będą nam gondolierzy mówić, co mamy robić. Przypominam, że jesteśmy potomkami husarzy” – cytował magazyn szefa resortu spraw zagranicznych.

Pod koniec marca najczęściej komentowanym tematem w Polsce były z kolei dramatyczne wydarzenia z Sękocina. Jak poinformował „AszDziennik” powołując się na źródła w komendzie wojewódzkiej policji, w czasie świąt wielkanocnych padł kolejny niechlubny rekord. Podczas rutynowej kontroli zatrzymano 43-latka, który w wydychanym powietrzu miał blisko 6 promili majonezu. „Warto powiedzieć „nie” szwagrowi, który postawi nowy słoik na stole” – przestrzegali w komentarzu publicyści „AszDziennika”.

Z badań IMM wynika ponadto, że w mediach poruszane były też kwestie związane z Trybunałem Konstytucyjnym, programem „Rodzina 500 Plus” i ograniczeniem dostępu dziennikarzom do pomieszczeń sejmowych, lecz memy na ten temat wywołały niewielkie zainteresowanie i generowały w redakcjach mało lajków. Nie sprawdzały się również jako treści na Snapchata.

Badanie przeprowadzono na podstawie 5317 przekazów medialnych z okresu 1 do 31 marca 2016 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z innych mediów 317 razy w prasie, 665 w telewizji, 997 w radiu, 1231 w kawiarniach i 2107 w innych punktach małej gastronomii.

 

* To nie jest AszDziennik, ale wszystkie informacje zostały zmyślone. Życzymy wspaniałego 1 kwietnia! 😉

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg