„AszDziennik” najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce
W marcu na szczycie rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów” w Polsce znalazły się „AszDziennik” ex aequo z „Faktoidem”, wyprzedzając serwisy z memami i konta na Snapchacie, których nie zna nikt powyżej 16 roku życia – wynika z najnowszego badania Instytutu Monitorowania Mediów. Głównym tematem: teczki IPN oraz problemy ekonomiczne młodych Polaków.
W marcu reporterzy śledczy „AszDziennika„ jako pierwsi dotarli do zgromadzonych przez Instytut Pamięci Narodowej materiałów na temat Macieja Stuhra. Jak ujawniła redakcja, aktor i syn znanego aktora „w pierwszej klasie doniósł nauczycielce na kolegę z ławki”. Materiały obciążające Stuhra „AszDziennik” opublikował na stronach internetowych. Jak zapewniali autorzy tekstu, autentyczność materiałów IPN została potwierdzona przez grupę stuhrologów.
Wydało się. Maciej Stuhr współpracował jako uczeń podstawówki. 😉
Opublikowany przez ASZdziennik. Najlepsze newsy w kraju na 8 marca 2016
Dziennikarze magazynu nie unikali także opisywania drażniących kwestii społecznych. Największe zainteresowanie mediów wywołał poruszający materiał o trudnej sytuacji młodych Polaków. Dziennikarze „AszDziennika” dotarli do młodego mężczyzny, który kupiłby iPhone SE, ale nie ma piątej kieszeni w spodniach, by go nosić ze sobą. Fan Apple pragnął zachować anonimowość. W rozmowie z dziennikarzami zdradza, że gdyby kupił sobie nowy model, to musiałbym zostawić któryś z obecnie posiadanych w domu.
Opinią publiczną wstrzęsnęły też doniesienia „Faktoidu”. „Nie będą nam gondolierzy mówić, co mamy robić. Przypominam, że jesteśmy potomkami husarzy” – cytował magazyn szefa resortu spraw zagranicznych.
[BREAKING NEWS / ŁAMIĄCA WIADOMOŚĆ]PiS zapowiedział zgłoszenie się o opinię w sprawie TK do Komisji Pienińskiej
Opublikowany przez Faktoid na 11 marca 2016
Pod koniec marca najczęściej komentowanym tematem w Polsce były z kolei dramatyczne wydarzenia z Sękocina. Jak poinformował „AszDziennik” powołując się na źródła w komendzie wojewódzkiej policji, w czasie świąt wielkanocnych padł kolejny niechlubny rekord. Podczas rutynowej kontroli zatrzymano 43-latka, który w wydychanym powietrzu miał blisko 6 promili majonezu. „Warto powiedzieć „nie” szwagrowi, który postawi nowy słoik na stole” – przestrzegali w komentarzu publicyści „AszDziennika”.
Z badań IMM wynika ponadto, że w mediach poruszane były też kwestie związane z Trybunałem Konstytucyjnym, programem „Rodzina 500 Plus” i ograniczeniem dostępu dziennikarzom do pomieszczeń sejmowych, lecz memy na ten temat wywołały niewielkie zainteresowanie i generowały w redakcjach mało lajków. Nie sprawdzały się również jako treści na Snapchata.
Badanie przeprowadzono na podstawie 5317 przekazów medialnych z okresu 1 do 31 marca 2016 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z innych mediów 317 razy w prasie, 665 w telewizji, 997 w radiu, 1231 w kawiarniach i 2107 w innych punktach małej gastronomii.
* To nie jest AszDziennik, ale wszystkie informacje zostały zmyślone. Życzymy wspaniałego 1 kwietnia! 😉