„Atlas kotów” w trendach

Część Twitterowiczów musiała się mocno zdziwić, widząc w piątek wśród trendujących hasztagów #AtlasKotów. Ten temat szybko rozgościł się na Twitterze oraz innych platformach społecznościowych, więc IMM zbadał weekendową dynamikę dyskusji.

Przez cały weekend (24-26 listopada 2017) w internecie i mediach społecznościowych pojawiło się niemal 15 tysięcy publikacji zawierających wzmianki o Atlasie kotów. Nie była to jednak oznaka nagłego zainteresowania samymi futrzakami, ale odpowiedź na wydarzenia w sejmie – uwagę mediów zwrócił Jarosław Kaczyński, który czytał książkę o kotach podczas piątkowych obrad.

Sytuacja wywołała falę komentarzy w mediach społecznościowych – swój szczyt osiągnęła w sobotę, by szybko wygasnąć następnego dnia. Najwięcej postów opublikowano na Twitterze, gdzie znalazło się 85 proc. wszystkich publikacji. Dalej w tym zestawieniu źródeł dyskusji można wyróżnić Facebook (9 proc.) oraz portale internetowe (4 proc.). Wszystkie publikacje wywołały niemal 1,2 mln interakcji, z czego największą część – aż 91 proc. – stanowiły udostępnienia, co zgadza się z zachowaniem charakterystycznym dla użytkowników Twittera.

Wśród najbardziej angażujących postów w mediach społecznościowych znalazły się m.in. instagramowe wpisy Karoliny Korwin Piotrowskiej oraz TVN24. Natomiast na trzecim miejscu pod tym względem jest post z oficjalnej strony Prawa i Sprawiedliwości na Facebooku – z informacją, że podpisany przez Kaczyńskiego egzemplarz Atlasu kotów został przekazany na aukcję na rzecz Krakowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami.

Oby ta medialna sytuacja obróciła się w dłuższej perspektywie na korzyść głównego bohatera czyli kotów 🙂

 

Raport IMM na podstawie danych z monitoringu internetu oraz mediów społecznościowych w okresie od 24 do 26 listopada 2016 roku pod kątem hasła „atlas kotów”.

kontakt dla mediów:

Magdalena Pawłowska

mpawlowska@imm.com.pl

tel. (+48 22) 378 37 50

Instytut Monitorowania Mediów

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg