Awans telekomunikacyjnego prezesa [infografika]

Po trzech miesiącach przerwy na szczyt rankingu najbardziej medialnych bossów powrócił szef TP Maciej Witucki. Zainteresowanie mediów Witucki zagwarantował sobie sugestiami dotyczącymi współpracy z Netią oraz deklaracjami zapewnienia smartfonów za 1 zł, zgodnie z oczekiwaniami klientów. Bez zmian pozostała druga pozycja „kobiety alfa” – Grażyny Piotrowskiej – Oliwy, zbudowana na mocnym fundamencie inwestycyjnych planów PGNiG i… negowania problemu dyskryminacji kobiet.

IMM przeanalizował ponad 3,7 tys. publikacji z prasy i internetu pod kątem ekspozycji prezesów w mediach.

Telekomunikacja
Maciej Witucki z TP był najczęściej eksponowanym w mediach prezesem nie tylko z branży telekomunikacyjnej – zwyciężył w lipcowym rankingu. Media często sięgały po wypowiedź Wituckiego, w której zadeklarował, że zostanie wprowadzony w firmie program oszczędnościowy uzyskane w ten sposób środki pozwolą spełnić oczekiwania klientów zainteresowanych smartfonami za 1 zł. Dziennikarze nie byli też obojętni wobec pokojowych planów TP wobec Netii.

Drugie miejsce wśród najczęściej eksponowanych bossów telekomunikacyjnych zajął kierujący Polkomtelem Zygmunt Solorz-Żak, zaś trzecie Mirosław Godlewski z Netii, którego opinia na temat ewentualnej współpracy z TP należała do często cytowanych.

Energetyka
Największy udział w mediach miały w analizowanym czasie wystąpienia szefów firm branży energetycznej – głównie Grażyny Piotrowskiej-Oliwy, prezes PGNiG. Najwięcej uwagi media poświęciły informacji, że prezesi PGNiG, PGE, Taurona, Enei oraz KGHM podpisali na warszawskiej giełdzie umowę o współpracy w sprawie wydobycia gazu z łupków. Najczęściej cytowaną opinią dotyczącą tego zdarzenia był komentarz prezes PGNiG, która szacowała koszt inwestycji. W mediach społecznościowych wiele komentarzy wzbudziła wypowiedź Piotrowskiej – Oliwy na temat uwalniania cen gazu.

Na drugim miejscu wśród najpopularniejszych szefów koncernów energetycznych znalazł się Dariusz Lubera, prezes Tauron Polska Energia. Najintensywniej w mediach pojawiał się w związku z inwestycjami spółki. W ciągu zaledwie miesiąca mowa była m.in. o farmie wiatrowej, siłowni jądrowej, poszukiwaniu gazu łupkowego i wydobyciu węglowodorów.

Na trzeciej pozycji pod względem liczby informacji w mediach na swój temat znalazł się kierujący PGE Krzysztof Kilian.

Bankowość
Najczęściej obecną w mediach osobą z branży bankowej był Zbigniew Jagiełło, kierujący PKO BP. Media cytowały wypowiedzi prezesa m.in. w kontekście Bankowej Akcji Honorowego Krwiodawstwa, organizowanej przez PKO Bank Polski.

Luigi Lovaglio z Pekao SA uplasował się na drugim miejscu w branży. Wiele publikacji wiązało się z 10. miejscem, które szef Pekao zajął na liście najlepiej zarabiających prezesów.

Krzysztof Rosiński z Getin Banku zajął trzecią pozycję.

Paliwa
Jacek Krawiec (PKN Orlen) był najczęściej cytowanym przedstawicielem branży paliwowej w lipcu.  Często przywoływana przez media była wypowiedź prezesa dotycząca planów zakupowych, w tym sieci Neste.

Na drugim miejscu znalazł się Paweł Olechnowicz (Lotos), a na trzecim Andrzej Magryś ze Statoil Polska. Olechnowicz często był przywoływany w kontekście potencjalnej współpracy energetycznej z Litwą.

Ubezpieczenia
Liderem jeśli chodzi o ekspozycję w mediach branży ubezpieczeniowej był w lipcu Andrzej Klesyk, kierujący PZU. W mediach wciąż powracał temat wypowiedzi Klesyka na temat szkolnictwa wyższego. Drugi popularny wątek również ma edukacyjny charakter: prezes PZU zasiada w Radzie Programowej Akademii Liderów Rynku Kapitałowego, wspiera więc młodych i zdolnych.

Na drugim miejscu wśród szefów firm ubezpieczeniowych uplasował się Jacek Podoba, prezes Grupy Europa SA, a na trzecim Jarosław Parkot dowodzący Wartą TUnŻ SA

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz oznaczenia w grafikach.

O raporcie:
Analizę wykonano na podstawie 3 743 materiałów z prasy i internetu, w których pojawili się prezesowie analizowanych firm (pełna lista firm w raporcie). Raport obejmuje okres od 1 do 31 lipca 2012 roku. Wyselekcjonowano również wzmianki na temat bossów w mediach społecznościowych monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista dostępna na stronie Kompas Social Media oraz IMM). W analizie uwzględnione zostały również firmowe blogi oraz profile bossów w portalach społecznościowych. Materiały z mediów społecznościowych obejmują wyłącznie ogólnodostępne wpisy internautów.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg