Bądź w kontakcie z autorami ponad 180 blogów!

O tym, że „Bloger relations” czyli komunikacja z blogerami jest w USA częścią pracy każdego PR-owca pisał na portalu proto.pl Borys Czychin. Najpopularniejsze polskie blogi mają zasięg porównywalny z tradycyjną prasą – 100 tys. czytelników miesięcznie.

– Blogerzy to ludzie, których pasją jest wyszukiwanie informacji na interesujących ich temat. Zwykle blogi są skondensowanym i głębokim źródłem wiedzy – stwierdza Paweł Sanowski, prezes Instytutu Monitorowania Mediów – Prowadząc komunikację na temat nowych produktów czy usług warto pamiętać o internetowych liderach opinii w danej branży.

„Bloger relations” rządzą się własnymi zasadami, odmiennym od zasad kontaktów z dziennikarzami. O tym jak komunikować się z blogerami (i jak tego nie robić), wyjaśniał niedawno autor bloga Mediafun, Maciej Budzich. Warto pamiętać, że blogerzy to ludzie poszukujący nowinek i ciekawostek o branży, która ich interesuje. Nie muszą też być „poprawni politycznie” wyrażając swoje opinie na temat nowych usług czy produktów. Warto jednak informować ich o nowościach, szczególnie jeśli są one wysokiej jakości.

Aby ułatwić bezpośredni kontakt z liderami opinii w Internecie, od października baza mediaContact jest poszerzona o listę blogów w podziale na branże, którymi interesują się ich autorzy. Funkcja biura prasowego umożliwia sprawną komunikację z autorami ponad 180 blogów z 40 dziedzin, między innymi takich jak: moda i uroda, nowe technologie, kultura i sztuka czy sprzęt elektroniczny.

Dla osób lub firm prowadzących jedynie sporadyczne kontakty z mediami wprowadziliśmy usługę „easyContact” – możliwość przeprowadzenia jednorazowej wysyłki informacji do wybranych mediów. Zmieniona została także nawigacja i szata graficzna bazy mediaContact, co poprawiło intuicyjność jej obsługi.

Nowe funkcje można bezpłatnie testować po zamówieniu wersji demo na stronie www.mediacontact.pl.

mediaContact to narzędzie rozwijane przez Instytut Monitorowania Mediów. Składa się z codziennie aktualizowanej bazy kontaktów do mediów oraz zintegrowanego z nią biura prasowego. Zawiera ponad 7500 kontaktów do dziennikarzy i ponad 2000 kontaktów do redakcji, w podziale na 76 zakresów tematycznych.

Instytut Monitorowania Mediów od 10 lat świadczy usługi wyszukiwania i analizy informacji publikowanych w mediach oraz tworzenia raportów wizerunkowych. Stale monitoruje ponad 900 tytułów gazet i czasopism ogólnopolskich, regionalnych i anglojęzycznych, ponad 100 stacji RTV, polskie zasoby Internetu oraz social media.