Bestia pożarła Newsweek.com
W ubiegłym roku doszło do połączenia redakcji tygodnika Newsweek i portalu The Daily Beast. Przeciwko pomysłowi połączenia redakcji i portali internetowych protestowali w zeszłym roku redaktorzy internetowej redakcji Newsweeka. Założyli w tym celu blog Save Newsweek, na którym ukazała się jedna notatka. Przez niemalże rok strony Newsweek.com oraz TheDaily Beast.com działały oddzielnie, miały inne szaty graficzne, prezentowały informacje w zupełnie inny sposób.
Dziś, jak co dzień przeglądałam strony internetowe różnych mediów. Odwiedziłam też Newsweeka i TheDailyBeast. Wpisałam adres Newsweek.com i zobaczyłam komunikat od Tiny Brown, redaktora naczelnego.
Moim oczom ukazała się zmieniona strona internetowa Newsweeka, bardziej przypominająca tę, która od dawna przypisana jest The Daily Beast. Zmieniła się czcionka, kolorystyka, liczba prezentowanych na stronie informacji, ułożenie poszczególnych elementów strony. Informacje zostały pogrupowane w bloki tematyczne, podobne do tych obecnych na The Daily Beast. Logo Newsweeka nadal jest wyeksponowane na górze strony. Obok wraz z logo The Daily Beast znajdują się informacje najpopularniejsze na tym portalu. W kolumnie po prawej stronie znajdują się okładkowe tematy z Newsweeka. Z adresu Newsweek.com zostałam przekierowana na http://www.thedailybeast.com/newsweek.html.
Spełniły się zeszłoroczne zapowiedzi nowych szefów połączonych redakcji. Zaprzestano publikacji na stronie Newsweek.com. Od tej pory internetowy Newsweek będzie miał swój kącik na portalu The Daily Beast. Tak kończy się historia nagradzanej strony internetowej Newsweek.com, której czytelnictwo wielokrotnie przewyższało liczbę czytelników wydania drukowanego i dwukrotnie portalu The Daily Beast.
Czy to kolejna oznaka nieuchronnie zbliżającej się tabloidyzacji mediów?
Źródło:
http://savenewsweekdotcom.tumblr.com/
http://www.thedailybeast.com/
http://www.thedailybeast.com/newsweek.html