9 obszarów, w których monitoring mediów społecznościowych wzbogaci Twoje działania marketingowe

Monitoring mediów społecznościowych jest narzędziem wspierającym działania komunikacyjne. Co to jednak oznacza w praktyce? Poniżej znajdziesz kilka podstawowych zastosowań monitoringu internetu i mediów społecznościowych, które pozwolą Ci jeszcze skuteczniej komunikować się z odbiorcami.

 

1. REAL-TIME MARKETING

 

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe do monitoringu mediów pozwalają na bieżąco śledzić wydarzenia w danej branży, co z kolei umożliwia szybkie wyłapywanie rodzących się trendów. Co więcej, umiejętna reakcja na aktualne sprawy społeczne, kulturalne czy polityczne stwarza dodatkowe punkty styku z potencjalnymi klientami i może pozytywnie wpłynąć na wizerunek marki. Szczególnie, jeśli komunikacja nie kończy się na stworzeniu dowcipnej grafiki dla mediów społecznościowych, ale opiera się na interakcji z już zainteresowanymi wydarzeniem użytkownikami. Warto jednak podkreślić, że real-time marketing to bardzo wrażliwe narzędzie, a nieumiejętne jego zastosowanie może skończyć się niemiło.

 

2. KOMUNIKACJA KRYZYSOWA

 

Aktualizowane w czasie rzeczywistym wyniki z monitoringu mediów posłużą jako alerty antykryzysowe – szybka reakcja na pierwsze negatywne wzmianki może zażegnać poważniejsze załamanie wizerunku marki. Natomiast w przypadku, gdy nie uda się uniknąć medialnej burzy, na bieżąco zbierane dane w czytelny sposób wskażą cykl trwania kryzysu i pozwolą wyciągnąć wnioski na przyszłość.

 

3. KAMPANIE SOCIAL MEDIA

 

Jeśli poszukujesz świeżych pomysłów na kampanię promocyjną w mediach społecznościowych, z pomocą przyjdzie monitoring mediów. Zamiast zapraszać odbiorców do udziału w swojej akcji, możesz wyjść do nich i włączyć się w już trwającą dyskusję czy odpowiedzieć na opublikowane treści, które wyszuka system do monitoringu – w czasie rzeczywistym.

 

4. CUSTOMER EXPERIENCE

 

Jak poprawić jakość obsługi klienta i jego doświadczenia związane z marką? Przede wszystkim należy go słuchać – na przykład za pośrednictwem monitoringu konkretnych produktów i opinii o nich publikowanych w mediach. Warto także pójść o krok dalej i zmonitorować zapytania o polecenie konkretnych usług – a potem zarekomendować własne rozwiązania.

 

5. INBOUND MARKETING

 

Monitoring nie tylko własnej marki, produktów lub usług, lecz całej branży pozwoli Ci wsłuchać się w głosy potencjalnych klientów. Opinie, recenzje i zapytania publikowane w mediach społecznościowych wskażą potrzeby konsumentów, na które warto odpowiadać – tworząc partnerski dialog.

6. ORGANIZOWANIE EVENTÓW

 

Również podczas promowania wydarzeń warto postawić na interaktywne zaproszenia, np. odpowiadając na pytania internautów o to, gdzie spędzić weekend, zorganizować sobie przyjemny wieczór czy jakie szkolenia wybrać. Natomiast już po zakończeniu eventu za sprawą monitoringu zmierzysz jego efekty i wpływ na wizerunek marki.

 

7. CONTENT MARKETING

 

Jak sama nazwa wskazuje, content marketing kręci się wokół treści – a do ich tworzenia marketingowcy potrzebują inspiracji. Jednym ze źródeł dobrych pomysłów będzie monitoring mediów. Dane dostarczone przez narzędzie to nie tylko tabelki i stream informacji z sieci. Jednak kilka interesujących faktów, ciekawa liczba lub działający na wyobraźnię wykres to fundament każdej dobrej infografiki, a ta może być punktem wyjścia dla artykułów, aplikacji czy wideo.

 

8. MEDIA RELATIONS

 

Monitoring mediów można wykorzystać także jako narzędzie do zbierania kontaktów do dziennikarzy i wpływowych twórców treści. Monitorując publikacje branżowe, poznasz ekspertów w danej dziedzinie. Łatwiej będzie Ci nawiązać relacje, jeśli wcześniej poznasz ich zainteresowania przez ich własne publikacje.

 

9. INFLUENCER MARKETING

 

Szukasz mikroinfluencerów lub nowych ambasadorów do kampanii marketingowej? Monitoring mediów społecznościowych pomoże Ci znaleźć autorów angażujących publikacji w tematyce bliskiej Twojej marce.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg