Blogi w mediach tradycyjnych
Media tradycyjne umożliwiają swoim pracownikom, znanym osobom i odbiorcom wyrażanie opinii. Często medium decyduje się nie tylko umożliwić dyskusję ekspertów, dziennikarzy i społeczeństwa na antenie, bądź na swoich łamach, ale również angażuje do rozmowy media społecznościowe.
Od roku media w większym lub mniejszym stopniu wykorzystują Facebooka, Twittera, Blipa czasami również inne serwisy. W przypadku niektórych mediów od kilku lat nieodłącznym elementem internetowej obecności redakcji stały się platformy blogowe. Strony internetowe dostarczają informacje, a blogi umożliwiają wyrażanie opinii. Każde medium ma jednak swój pomysł na taką komunikację. Na przykład na platformie blogowej Polityki znajdziemy wypowiedzi kilkudziesięciu dziennikarzy i ekspertów. Na platformie blogowej Newsweeka bloga może założyć każdy. Na stronie internetowej Polskiego Radia możemy poczytać blogi dziennikarzy, podobnie na stroni internetowej Rzeczpospolitej. Na stronie internetowej Gazety Wyborczej znajdziemy blogi dziennikarzy i blogi zaprzyjaźnione, a na nowo powstałej platformie blogowej radia RMF Classic piszą dziennikarze z różnych redakcji i pisarz Stefan Chwin.
Niekiedy to sam blog staje się medium i ma więcej czytelników niż redakcyjne strony internetowe. W wolnym czasie warto zajrzeć na redakcyjne blogi, nie tylko po to, żeby poznać opinie dziennikarzy, ale też po to żeby sprawdzić co ciekawego nie miało szansy ujrzeć światła dziennego na antenie lub na papierze.