Bossowie polskiej gospodarki – czerwiec 2006

W czerwcu o szefach największych firm w Polsce ukazało się 1091 materiałów prasowych, 464 – radiowe i 552 telewizyjne. Zawierały one cytaty lub wzmianki o bossach polskiej gospodarki. Wpływ na tak dużą liczbę przekazów miały szeroko komentowane wydarzenia związane z firmami PZU i PGNiG. Osobą najczęściej pojawiającą się w mediach w czerwcu 2006 roku był Jaromir Netzel, prezes PZU (849 przekazów). Kolejne miejsca w rankingu zajęli: Bogusław Marzec, ówczesny prezes PGNiG (429 przekazów) i Igor Chałupec, prezes PKN Orlen (124).

Pomimo zwycięstwa pod względem liczby przekazów, Jaromir Netzel i Bogusław Marzec nie byli najpopularniejsi – publikacje im poświęcone mają w przeważającym stopniu negatywny wydźwięk. Stosunkowo pochlebnie media informowały natomiast o szefie Grupy Lotos Pawle Olechnowiczu oraz o byłym prezesie PKO BP, Andrzeju Podsiadło. Za najpopularniejszą postać medialną spośród bossów 50 największych przedsiębiorstw należy w czerwcu uznać prezesa PKN Orlen Igora Chalupeca, który znalazł się w czołówce wszystkich zestawień.

W doniesieniach o Jaromirze Netzelu dziennikarze komentowali najczęściej kontrowersyjną przeszłość nowego prezesa PZU – Netzel miał być zamieszany w aferę gospodarczą związaną z „praniem brudnych pieniędzy”. Media podkreślały również, że jest to człowiek „znikąd”, nie posiadający doświadczenia zawodowego uprawniającego do kierowania największą polską firmą ubezpieczeniową. Nazwisko Bogusława Marca pojawiało się przede wszystkim w kontekście złożonej przez niego rezygnacji ze stanowiska prezesa PGNiG. Na decyzję tę miały wpływ postawione przez prokuraturę zarzuty niegospodarności, której miał się dopuścić w kierowaniu szczecińską stocznią remontową Gryfia. Natomiast Igora Chalupeca wymieniano najczęściej przy prezentacji strategii spółki PKN Orlen. Nadal omawiano przede wszystkim kwestię zakupu rafinerii w Możejkach.

W czerwcu media zwykle przytaczały nazwiska szefów firm lub powoływały się na ich wypowiedzi wówczas, gdy prezentowały ich przeszłość oraz działalność pozazawodową.
Najwięcej prasowych cytatów i wzmianek o dyrektorach i prezesach firm analizowanych w raporcie pochodziło z Gazety Wyborczej – 101. Wśród stacji telewizyjnych pierwsze miejsce pod względem liczby przekazów zajęła TVN24 – 303, a wśród stacji radiowych – Radio Zet – 69.
Najwięcej publikacji miało neutralny wydźwięk – 54%. 41% stanowiły przekazy negatywne, a 5% – pozytywne.

Raport „Bossowie polskiej gospodarki w mediach” przygotowany przez Instytut Monitorowania Mediów opiera się na analizie publikacji pochodzących z prasy, radia i telewizji. Badanie przedstawia najczęściej pojawiających się w środkach masowego przekazu prezesów bądź dyrektorów największych firm w Polsce. Lista szefów firm została przygotowana w oparciu o listę 500 największych przedsiębiorstw opublikowaną przez Rzeczpospolitą w kwietniu 2005 roku – zestawienie to znajduje się wraz z całym raportem „Bossowie polskiej gospodarki w mediach” na stronie www.instytut.com.pl/raporty

Analiza obejmuje przekazy pochodzące z danego miesiąca kalendarzowego, opublikowane w tytułach prasowych, stacjach radiowych i telewizyjnych aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl). 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg