Bossowie polskiej gospodarki – marzec 2005

Aż 112 publikacji opisywało w marcu Piotra Nurowskiego. Najczęściej jednak przedstawiano go jako prezesa Polskiego Komitetu Olimpijskiego, a nie jako prezesa Elektrimu i członka Zarządu PTC. Na drugie miejsce w marcowym rankingu awansował Krzysztof Żyndul, prezes Nafty Polskiej, a na trzecim znajduje się Igor Chałupec z PKN Orlen. Żyndul był zazwyczaj opisywany w kontekście wejścia Grupy Lotos na giełdę, a Chałupca wzmiankowano w artykułach na temat działalności PKN Orlen.

Najwięcej negatywnych przekazów medialnych ukazało się o Marku Józefiaku, prezesie TP SA. „Największe polskie firmy sięgają po profesjonalne narzędzia promocji oraz prowadzą otwartą i aktywną politykę medialną. Przykład liderów rankingu pokazuje, że systematycznie budują oni swój pozytywny wizerunek” – komentuje ranking IMM Marcin Kaszuba, wiceprezes PAIiIZ. „To chlubne wyjątki. Jaskółka jednak wiosny nie czyni. W moim przekonaniu znacząca większość polskich firm nie docenia wagi prowadzenia działań z zakresu public relations”. Większość badanych materiałów, bo aż 85% spośród 531 marcowych artykułów, miała neutralny wydźwięk; 12% stanowiły przekazy pozytywne, a 3% – negatywne. Dla wielu znawców rynku i mediów może to być zaskakujące – „Raport »Bossowie polskiej gospodarki« przygotowany przez Instytut Monitorowania Mediów zaskoczył mnie przede wszystkim nieznaczną ilością negatywnych informacji o szefach koncernów” – mówi Marcin Kaszuba. – „Dotychczasowe badania podkreślały, że ta grupa zawodowa nie cieszy się wysokim zaufaniem społecznym. Trzy procent publikacji o negatywnym wydźwięku napawa optymizmem, iż negatywny trend może zostać przełamany”.

Instytut Monitorowania Mediów przygotował również podsumowanie I kwartału 2005, zawierające wypowiedzi szefów firm lub inne przekazy o nich opublikowane w prasie, radiu i telewizji. W ogólnym rankingu bossów pierwsze miejsce należy również do Piotra Nurowskiego z Elektrimu. Kolejne lokaty zajęli Igor Chałupec i Krzysztof Żyndul. W okresie styczeń – marzec 2005 najwięcej informacji o dyrektorach i prezesach firm analizowanych w raporcie opublikował dziennik Puls Biznesu – 189 publikacji.

Raport „Bossowie polskiej gospodarki w mediach” przygotowany przez Instytut Monitorowania Mediów opiera się na analizie publikacji pochodzących z prasy, radia i telewizji. Badanie przedstawia najczęściej pojawiających się w środkach masowego przekazu prezesów bądź dyrektorów największych firm w Polsce. Lista 50 szefów firm została przygotowana w oparciu o listę 500 największych przedsiębiorstw stworzoną przez Rzeczpospolitą w 2004 roku – zestawienie to znajduje się wraz z całym raportem „Bossowie polskiej gospodarki w mediach” na stronie www.instytut.com.pl/raporty

Analiza obejmuje przekazy pochodzące z danego miesiąca kalendarzowego, opublikowane w tytułach prasowych, stacjach radiowych i telewizyjnych aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl).

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg