Co nas angażuje w mediach społecznościowych: marki samochodów osobowych

Monitorując media, zwróciliśmy uwagę na fanpage’e i autorów publikujących najwięcej treści w kontekście 27 konkretnych nazw marek samochodów osobowych. Przyjrzeliśmy się im bliżej, wyodrębniając następnie tych, którzy docierają ze swoim przekazem do szerokiej grupy odbiorców. W kolejnym kroku odrzuciliśmy oficjalne publikacje marek samochodowych oraz autorów piszących o rajdach, wyścigach, a także sprzedaży i innych usługach. Ostateczne zestawienie w podziale na Instagram, YouTube, Twitter i Facebook zostało skonstruowane na podstawie średniej wyliczonej z liczby publikacji i ich dotarcia oraz zweryfikowane pod kątem zaangażowania odbiorców (liczby interakcji: polubień, udostępnień i komentarzy zostawianych pod postami).

 

W pliku pdf, który można pobrać u dołu strony, znajdują się szczegółowe statystyki, komentarz o charakterze komunikacji w każdej z platform społecznościowych oraz kilka słów od autorów wybranych profili, rozbudowana metodologia i podsumowanie.

 

O badaniu:

Zestawienie „Co nas angażuje w mediach społecznościowych: marki samochodów osobowych” wykonano na podstawie analizy danych Instytutu Monitorowania Mediów: ponad 393 tysięcy materiałów opublikowanych w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2017 roku w mediach społecznościowych (Twitter, Instagram, YouTube, Facebook). Publikacje zostały zmonitorowane pod kątem wzmianek o dwudziestu siedmiu markach samochodów osobowych.

Zebrane materiały zostały posortowane według autorów publikacji, następnie wyodrębniono tych tworzących najwięcej treści i sklasyfikowano ich według liczby odbiorców i poziomu zaangażowania (interakcje monitorujemy do 36 godzin po opublikowaniu postu). Pozostałe statystyki zostały wygenerowane z modułu analitycznego IMM, przy czym dotarcie to wskaźnik dostarczający informacji o uśrednionej potencjalnej liczbie odbiorców danego przekazu, natomiast ekwiwalent reklamowy (AVE) to wskaźnik obrazujący szacunkową wartość publikacji uzyskaną przez porównanie z kosztami publikacji reklamy o takim samym formacie – metoda pozwala na określenie, jaka jest wartość publikacji wyrażona w złotówkach, co pozwala m.in. na porównanie efektywności działań z konkurencją lub sprawdzenia skali i siły dotarcia przekazów w mediach.

Zdjęcia ilustrujące poszczególne profile z zestawienia zostały opublikowane za zgodą ich właścicieli wyłącznie na potrzeby raportu. Są oni także autorami krótkich biogramów oraz komentarzy na temat poszczególnych platform społecznościowych w kontekście branży samochodów osobowych.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

 

Autor zestawienia:

Magdalena Pawłowska

młodszy specjalista ds. content marketingu

+48 22 378 37 50

mpawlowska@imm.com.pl

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg