Czy jesteś wpływowy? Klout Score Ci to powie

Analizując media społecznościowe można teoretycznie zbadać jaki wpływ mają poszczególni członkowie społeczności na swoich znajomych zgromadzonych w sieci. Ranking może uwzględniać różne czynniki. Niestety nie istnieje uniwersalny wzór, który umożliwiłby takie kalkulacje. Dlatego też każda firma ustalająca takie wskaźniki opracowuje własna metodą lub korzysta z zewnętrznych danych. Popularnym narzędziem, które, dla tych chcących sprawdzić, czy i jaki mają wpływ na innych, jest Klout. Zanim wybierze się narzędzie służące do „mierzenia” wpływu warto również sprawdzić jak dostawca danych definiuje to pojęcie. Klout opisuje je następująco: „We believe that influence is the ability to drive people to action – „action” might be defined as a reply, a retweet, a comment, or a click.

Po zalogowaniu się do Klout’a za pośrednictwem konta na Twitterze lub na Facebooku aplikacja obliczy Klout Score – czyli wskaźnik z przedziału od 1 – 100. Im wyższa wartość wskaźnika tym większy i silniejszy wpływ użytkownika na jego odbiorców. Obliczając go Klout wykorzystuje 35 różnych składowych sieci na Facebooku, Twitterze, Foursquarze i LinkedInie i w innych sieciach społecznościowych. Nowością jest wyliczanie wskaźnika Klout dla YouTube’a, o czym poinformował serwis Mashable. W ramach Klout’a wyliczane są wskaźniki True Reach, Amplification Probability i Network Score. True Reach, czyli „prawdziwe dotarcie” określa liczbę zaangażowanych w dyskusję z użytkownikiem spośród tych, którzy są fanami i znajomymi. Amplification Score to wskaźnik odzwierciedlający prawdopodobieństwo, że wiadomość użytkownika spowoduje akcje innych osób (retweety, @messages, polubienia, komentarze). Network Score wskazuje jak wpływowe są te osoby z odbierających nasze informacje, które aktywnie słuchają lub angażują się w dyskusje z użytkownikiem. Co jest końcowym efektem wyliczeń Klout’a? „The final Klout Score is a representation of how successful a person is at engaging their audience and how big of an impact their messages have on people.” – czytamy na stronie  klout.com, tu również można znaleźć bliższe informacje o każdym ze składników Klout Score.

Ale czy rzeczywiście możemy w wartościach liczbowych ująć w jakim stopniu użytkownik serwisu społecznościowego wpływa na innych członków społeczności?

Źródło:
B. Parr, Klout Adds YouTube Activity to Its Scoring System, mashable.com, 02.08.2011

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg