Doda w reklamach Media Expert: przepis na sukces w mediach?

 

Faktycznie zajrzałem bo tytuł goła Doda, byłem ciekawy co to za wygłupy” – przyznaje jeden z forowiczów portalu wirtualnemedia.pl. „Goła Doda w reklamie” lub „Doda nago w reklamie” – to jedne z popularniejszych tytułów publikacji w internecie w dniach 22-23 listopada. W tym okresie Media Expert zaliczył szczyt popularności w mediach, jak wynika z analizy – głównie dzięki Dodzie. Ponowny wzrost zainteresowania siecią i Dodą odnotowany został około 11 grudnia, gdy pojawiły się hasła reklamujące ofertę świąteczną z „Media Expert i Dodą”.

Klient płaci… i co dalej?

Jak wynika z danych zebranych przez admonit IMM, Media Expert 22 listopada przeprowadził silne uderzenie reklamowe: emisja i publikacje reklam za niemal 700 tys. zł stanowiły początek reklamowej przygody sieci z Dodą. Kolejne wzmożone inwestycje reklamowe odnotowano w ciągu kilku dni poprzedzających święta Bożego Narodzenia oraz w okresie między świętami a sylwestrem. Jednocześnie warto zauważyć, jak wzrastała w tym okresie liczba internetowych publikacji na temat marki: premiera spotów i informacja o „nagiej Dodzie” rozgrzała portale i fora… na jeden dzień. Później zainteresowanie marką spadło do stałego poziomu, wzrastając jedynie razem z natężeniem informacji o świątecznych promocjach „z Dodą i Media Expert”. Z analizy publikacji na portalach i w mediach społecznościowych wynika, że Doda pojawiała się jedynie w części komunikatów na temat Media Expert. Jedynie w dniu premiery kampanii Doda i Media Expert były niemal tożsame.

Doda i Media Expert – kto tu jest gwiazdą

Warto zastanowić się, czy kampania wypromowała bardziej Media Expert czy przyczyniła się do większego niż zwykle zainteresowania piosenkarką. Spot wywołał mieszane reakcje internautów – informacja na temat kampanii wraz z video załącznikiem pojawiła się m.in. na portalu wirtualnemedia.pl. Artykuł skomentowany został 69 razy, opinie były skrajnie różne: od krytyki piosenkarki, sieci handlowej i agencji reklamowej odpowiedzialnej za kreację po słowa pochwały. Niektórzy z komentujących widzieli w spocie plagiat innych produkcji, kilka osób uznało pomysł za nowy, lecz słaby, inni potępili wykorzystanie nagości w spocie, w którym nie było to konieczne. Filmy reklamowe Media Expert z udziałem piosenkarki są dwa, z czego jeden zatytułowany jest zachęcająco „Doda nago”. Obie produkcje mają sporą oglądalność w internecie, choć warto zauważyć, że ponad 220,4 tys. wyświetleń miał spot „Doda nago” na oficjalnym kanale piosenkarki. Na kanale Media Expert film obejrzany został zaledwie 5,1 tys. razy. Dla porównania: reklama sieci Avans z Michałem Wiśniewskim, umieszczona przez Avans na You Tube, w ciągu trzech tygodni miała 136,1 tys. wyświetleń.

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów” lub „admonit”) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

O badaniu:

Analizę ilościową wykonano na podstawie 725 publikacji z internetu wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiła się nazwa sieci Media Expert. Pod uwagę brane były publikacje, które ukazały się między 15 listopada a 31 grudnia 2012 roku. Wydatki reklamowe marki Media Expert zbadano w 30 stacjach telewizyjnych, 60 stacjach radiowych oraz 450 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów.

O IMM:

Instytut Monitorowania Mediów to lider branży monitoringu mediów w Polsce. Od ponad dekady dostarcza klientom kompleksową usługę badania wizerunku w prasie, radiu, telewizji oraz w internecie i w mediach społecznościowych. Rozwój potrzeb na rynku monitorowania mediów spowodował, że od 2003 roku IMM uruchomił dziewiętnaście ośrodków lokalnych w największych miastach Polski, dzięki czemu stało się możliwe pozyskiwanie informacji z gazet regionalnych już w dniu ich wydania. Od początku 2010 roku IMM oferuje możliwość zamówienia monitoringu mediów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). IMM publikuje szereg ogólnodostępnych raportów, w tym „Najbardziej Opiniotwórcze Media” – cykliczny ranking najczęściej cytowanych mediów, a także regularne badania polskiego dyskursu internetowego w ramach projektu Kompas Social Media.

O admonit:

Admonit (www.admonit.pl) powstał jako projekt Instytutu Monitorowania Mediów. Usługa umożliwia łączenie analizy przekazów mediowych i reklamy. Admonit to dostęp do danych w dowolnym czasie i miejscu, jedynym wymaganiem jest połączenie z internetem. Aktualizowanie danych w admonit następuje w czasie rzeczywistym.